29 Kasım 2011 Salı

YEREL YÖNETİM SÜMEN ALTI MI YAPIYOR?

Aylardır yazıp çizerim, ‘Keşan aldı başını gidiyor, bizim idareciler uyuyor’ diye… Alkollü ve müzikli eğlence yerlerinin Keşan’ımıza getireceği yaralara dikkat çekmek istedim bunca zaman… Öyle boşa da konuşmadım… Konunun üstüne ısrarla gittim ancak yerel yönetim ayağı hep sessizliği tercih etti…

Keşan İlçe Emniyet Müdürlüğü tarafından yapılan çalışmaları takip ettim ve sonucun nereye varacağını sabırla bekledim… Yapılan operasyonlara kulak misafiri olduğum halde, işin akıbetini beklemeyi tercih ettim… Bu arada günah keçileri de belirlendi… Hiçbir şey yapmadığı öne sürülen emniyet mensuplarının alelacele tayinleri çıktı ve damgayı yiyerek, Keşan’dan uzaklaştırıldı… Bu arada bizim yerel yöneticiler derin bir nefes aldı; ‘Suçlular bulundu(!), biz paçayı yırttık’ diye… Önüne getirilen her dosyayı sümen altı yaptı, kesilen cezaları affetti; işin açıkçası, ‘Sizin arkanızdayız, durmak yok ileri!’ dedi… Sahnede başrolü oynamalarına karşın, perdeleri hep çekiliydi(!)

Şimdi şöyle bir yaptığım araştırma ve istatistikleri gözden geçirelim…

Tarih 16 Nisan 2011: Operasyon yapılan bir restoran ve bir erkek şüpheli.

Tarih 18 Nisan 2011: Operasyon yapılan yer geniş bir bahçe(!) ve 1 kadın şüpheli.

Tarih 10 Haziran 2011: Operasyon yapılan bir ev ve 1 erkek şüpheli.

Tarih 7 Temmuz 2011: Operasyon yapılan yer bir ev ve 1’i kadın 3’ü erkek toplam 4 şüpheli.

Tarih 22 Ağustos 2011: Operasyon yapılan bir ev ve 2 erkek şüpheli.

Tarih 26 Eylül 2011: Operasyon yapılan bir restoran ve 1 erkek şüpheli.

Tarih 18 Ekim 2011: Operasyon yapılan bir restoran ve 1 erkek şüpheli.

Tarih 27 Ekim 2011: Operasyon yapılan iki bar ve 2 erkek şüpheli.

Tarih 1 Kasım 2011: Operasyon yapılan bir restoran ve 2 erkek şüpheli.

Tarih 6 Kasım 2011: Operasyon yapılan bir restoran ve 2 erkek şüpheli.

Tarih 4 Kasım 2011: Operasyon yapılan iki meyhane ve 1’i kadın, 3’ü erkek toplam 4 şüpheli.

Tarih 4 Kasım 2011: Operasyon yapılan bir bar ve bir meyhane, 2 erkek şüpheli.

Yapılan bu operasyonları uzaktan izledim, takip ettim… İş yerlerinde fuhuş yapıldığı ispatlandığı halde, hâlâ ruhsatlarının iptal edilip edilmeyeceğini merakla bekledim… Şu ana kadar da herhangi bir gelişme göremedim…

Keşan’da alkol ve eğlencenin sonu yukarıda belirttiğim gibi fuhuşu tetiklemekte… Bu tür mekanların gittikçe artmasına neden olan yerel yönetim de bana göre suça ortak olmakta… Onlara göre ‘Polisin işi ne, takip etsin, yakalasın, ortaya çıkarsın…’ İşte size ispatlı, delilli suç örnekleri… Polis takip etti, yakaladı, ortaya çıkardı… Artık top sizde… Bakalım bundan sonra ne yapacak ve suç işlendiği tespit edilen mekanların kapatılması için girişimde bulunacak mısınız? Yoksa yine dosyaları sümen altı yapıp, ‘aynı hamam aynı tas’ devam edilmesine müsaade edecek ve tereyağından kıl çeker gibi, suçu başkalarına mı atacaksınız… Şunu da unutmayın ki; çekirge bir sıçrar, iki sıçrar ama üçüncüsünde kendisi de yakalanır(!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder