22 Kasım 2011 Salı

PKK, SADECE YÜZÜNÜ GÖSTERDİ BİZE…

Önceki akşam Keşan’da iki ayrı mahallede aynı anda meydana gelen yangın… bana göre kundaklama olayları ucuz atlatıldı…
Ucuz derken can kaybı yaşanmadığı için… Yangınların meydana geldiği gece ve ertesi gün kundaklama olaylarının yaşandığı mahallede Roman vatandaşlarla yaptığım sohbetlerde daha önce böyle bir olayın hiç yaşanmadığını ifade ettiler bana… Hatta bizzat ‘Çingene Çingene’ye böyle zarar vermez. Bunu yapan bizden değil…’ ifadelerini kullandılar. Sonra da ‘Kürtler geldi, ortalık karıştı’ şeklinde konuşmalar geçti aramızda… O anda dayanamadım ve ‘Kürtleri içimize sokan ‘siz’ oldunuz’ dedim… ‘Artık çoğunuz Kürtlerle evlenmeye başladı ve Keşan’daki Kürt sayısı da her geçen gün sayenizde artmaya başladı’ diye çıkıştım… ‘Haklısın’ dediler… ‘Bizim sokakta yok ancak bir aşağımızdaki sokak Roman-Kürt karışımı oldu. Aynı durum Kayalı Mahallesi’nin o civarda da var.’ şeklinde konuştular. Sonra da ‘TOKİ konutlarına da Kürtler yerleştirilecekmiş, haberin var mı?’ diye benden bilgi almak istediler… Cevap olarak ‘Az kaldı, hep birlikte göreceğiz kimlerin yerleştirileceğini… Kürt mü, Laz mı, PKK’lı mı bekleyip, göreceğiz.’ dedim.
Önceki akşam yaşanılan olay bana göre sıradan bir olay değildi… Kimseyle husumeti olmayan, biçare insanlara yapılan sıradan bir zarar verme olayı gibi gelmedi bana… Hatta hep Roman vatandaşların mahallesine girmekten korkan ben, dün neredeyse bütün vaktimi onların arasında geçirdim… Argo konuşmalar, rahat davranışlar, sıra dışı tavırlar var ancak kolay kolay, durup dururken bu kadar zarar verebilecek yürek yok o insanlarda… Ve yine akşam saatlerine kadar yangın olayından haberdar olan vatandaşlar arayarak, ‘PKK, sonunda Keşan’a da mı geldi?’ diye sordu bana… Ben de ‘Sadece yüzünü gösterdi(!)’ dedim onlara…
* * *
Konudan konuya atlayacağım çünkü Keşan yine aldı başını gidiyor, bizim idareciler ayakta uyuyor(!)
Geçtiğimiz hafta sonu meydana gelen trafik kazalarında 3 kişi hayatını kaybetti, 4 kişi de ağır yaralandı… Kazaların hepsinin de meydana geliş sebebi ALKOL… Keşan-Yenimuhacir ve Keşan-İpsala kara yolunda yer alan alkollü eğlenceli mekanların misafirleri… Hem tomar tomar paralar öde, üstüne bir de canından ol… Hep çalışma yapılacak, hep bu haksız ve ahlaksız kazanca ‘dur’ denilecek… Ama ne zaman? Daha ne kadar can kaybı yaşanmasını, kaç ailenin çökmesini bekliyorsunuz? Keşan’ın içi de dışı da aldı başını gidiyor… Ancak bu konuda bir arpa boyu bile yol alınmıyor… Alınan yol mezarlıklar oluyor(!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder