23 Kasım 2011 Çarşamba

YAZ AYINDA SİZLERİ ÜŞÜTEYİM DEDİM!

Nereden aklıma geldi bilmem ama Türk aklı işte! Bazen en olmadık zamanlarda aklımıza gelebilen şeyler oluyor. Benim de bu yaz mevsiminde, dışarıda sıcaklık 38 dereceyi bulurken, doğal gaz geldi aklıma…
Aslında yaz mevsimi, yakıcı sıcak ve doğal gaz… Birbirine her ne kadar zıt görünse de her ikisi de sıcaklığı anımsatıyor. Tabii ki biz Keşanlıların aklına hava kirliliği ve doğal gaz yine kışın en sert olduğu, bacalardan dumanın en yoğun çıktığı zamanlarda geliyor… Ve başlıyoruz ‘doğal gaz’ demeye, maske takmaya, hava kirliliğinden bahsetmeye… Yetkililer de bir hava ölçüm cihazını meydana koyuyor, oradan oraya sürüklüyor, ölçüm yapıyor, sonra da alıp başını gidiyor… Netice mi; ‘İlgili firma uygun görmedi!’, ‘Yerel yönetim iş yapmıyor!’, ‘Kamuoyu oyalanıyor’, ‘Hiçbir şeyin olacağı yok’, ‘Kaldı yine bir dahaki kışa!..’
Nedense bizde işler hep tersinden gidiyor… Tam sezonun ortasında, trafiğin en yoğun olduğu aylarda yol yapmaya kalkıyoruz… Bir sorunun çözümü için verilecek mücadele her ne kadar mevsimine ters orantılı da olsa, biz mutlaka mevsiminde dillendiriyoruz… Sonra da her bahar olduğu gibi bu bahar da unutulup gidiyor…
Temmuz ayının sonuna geldik… 3 ay sonra kış kapıda… Bacalarımızdan çıkan duman Keşan’ı hava kirliliğine boğacak… Sokaklar birbirimizi göremeyeceğimiz kadar dumana bürünecek… Astım hastaları zor nefes alacak… Küçücük çocuklarımız bu kirli havayı soluyacak…
Hazır Keşan’ımızın festival etkinlikleri başladı… Bakarsınız birkaç gün sonra Sayın Valimiz, bölge milletvekillerimiz gelirler… Mustafa Ceceli için pankart hazırlayacağınıza, ‘Doğal gaz istiyoruz’ diye bir pankart hazırlayın… Böyle her zaman üst tabakayı bir arada görmek nasip olmaz… Zaten Sayın Valimiz Keşan’a pek ısınamadı ve pek nadir geldiği için şirin ilçemize, böyle bir fırsat bir daha zor geçer elimize…
İşçilerimiz ayda 2 bin TL alıyor ve ‘yetmiyor!’ diye meydanlarda yürümeyi biliyoruz… O zaman Keşan’da yaşayan 54 bin nüfus için de bir kere yürüyelim… ‘Doğal gaz istiyoruz’ diyelim…
Bu yazımdan sonra da sakın demeyin ‘Yine çok güzel dokundurmuşsun’ diye… Ben yazmasına yazıyorum, dokundurmasına dokunduruyorum, uyarmasına uyarıyorum da… Öyle okuyup ‘Çok güzel olmuş, kutluyorum’ demekle işler çözülmüyor…
Yoksa ben daha çook yazarım, siz de daha çook okursunuz…
Gerçi bu doğal gazı da çözerse yine mekancılar çözecek… Nasılsa biz taşınacağız, Keşan onlara kalacak… Para da bol… Bakarsınız ilgiyi firmaya bile gerek kalmadan döşerler boruları… Ne de olsa Keşanlıların parası… Fitre ve zekata sayarız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder