23 Kasım 2011 Çarşamba

GOOGLE ÖRT (EARTH)’LE İLK TANIŞMAM!

Haftaya başlarken bu sefer bir değişiklik yapıp, yaşanmış bir hayat hikayemi sizlerle paylaşmak istedim. Haftaya keyifli başlayıp, tüm hafta boyunca gülümsemeniz için…
Tam tarih veremeyeceğim ama sanıyorum bundan 4-5 yıl önce, Google Earth’le henüz tanışmamıştım ve ne olduğunu da bilmiyordum. Daha yeni yeni hortlamaya başladığı zamanlardı ve ben bir yaz akşamı tanıştım Google Earth’le. Teyzemin kızıyla gece ilerleyen saatlerde MSN’de yazışıyoruz. Teyze kızı da Elazığ’da ikamet ediyor o zamanlarda, eşinin görevi gereği. Yazışırken bir ara bana ‘Neşe, Erkan (teyze kızının eşi) Google Earth’ü yüklemiş PC’ye, valla özledikçe seyrediyorum memleketimi’ dedi. Benim ‘Ne o beya ben de yükleyeyim’ dememe kalmadan teyze kızı ‘Şu anda sizin eve yaklaşıyorum, görmek üzereyim’ falan derken, ben hemen MSN’de ‘Balkona çıkıp, ışığı yakıyorum, daha net görürsün’ yazıp, karşılığını beklemeden fırladım PC başından. Önce balkonun ışığını yaktım, sonra yukarı doğru bakmaya başladım, bu arada el sallamayı da ihmal etmiyorum tabii ki… Birkaç dakika da teyze kızı beni görsün diye bekledim balkonda…
Sonra tekrar PC başına geldim ve bir şey yazmış mı diye baktım. Evet bir şey yazılmıştı; “nnnnnnnneeee”. Aynen böyle ve başka bir şey yoktu. Bu sefer telefona sarıldım, eşi Erkan açtı telefonu ve Nazan’ın çevrimdışı olduğunu söyledi gülerek. ‘Hayrola, görmedi beni hâlâ’ dedim.
Erkan da ‘Neşe sen balkona çıkıyorum dediğin anda Nazan koptu ve sandalyeden yere yığıldı gülmekten, hâlâ da kendine gelemedi, normale dönsün arayacak seni’ diye cevap verdi.
10-15 dakika geçince konuşmuş ve Google Earth’ün Türkçesini öğrenmiştim! Ama bu yaşanmış hikaye de güzel bir anı olarak kaldı hafızalarımızda; güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle, kalın sağlıcakla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder