23 Kasım 2011 Çarşamba

BAŞKANIMIZ MÜZİKTEN ANLIYOR…

18-24 Temmuz 2011 tarihleri arasında düzenlenen “9. Uluslararası Keşan Kültür ve Turizm Festivali” etkinlikleri çerçevesinde, 22 Temmuz Cuma akşamı Mehmet Gemici Cennet Bahçesi’ndeki festival alanında sahne alan Bulgaristan Intro Quartet Müzik Grubu tek kelimeyle muhteşemdi…
Sahne almalarından itibaren göz kırpmadan 4 bayan ve 3 erkekten oluşan grubu izledim. Hatta fotoğraf çekerken bile sahne hareketlerini kaçırma kaygısıyla seri davrandım.
Festival alanı çok fazla kalabalık değildi. Çünkü biz Keşanlılar yıllardır cumartesi akşamı doldururuz ‘ünlü sanatçı gelecek’ diye festival alanını…
Ancak bu sefer yanıldı benim hemşehrilerim… Intro Quartet Müzik Grubu’nda yer alan ve müzik aletleri ile bütünleşen 4 bayan ile 3 erkeğin sahne performansı ve sesleri harikaydı… Hem izledim, izlerken de içimden ‘inşallah son eser değildir’ diye geçirdim. Bir bayana keman çalmak bu kadar mı yakışırdı… 7 kişiden oluşan grup bu kadar mı birbiriyle bütünlük sağlayabilirdi… Bayanlar hem fizik hem de ses olarak bu kadar mı güzel olabilirdi… Bir bayana sahnede kemanıyla dans etmek bu kadar mı yakışırdı… Dedim ya tek kelimeyle ‘muhteşemdi’…
Belediye Başkanımız müzikten anlıyor… Bulgaristan’ın Dimitrovgrad şehrinde izlemiş ve Dimitrovgrad Belediye Başkanından, grubun festivalde sahne alması için ricada bulunmuş. Dimitrovgrad Belediye Başkanı da Başkanımızın bu ricasını memnuniyetle kabul etmiş. Hatta ‘grubun sadece yol ve konaklama masrafını karşılarsınız’ demiş. Yani anlayacağınız Intro Quartet Müzik Grubu, tek kuruş almadan bizlere bu müzik ziyafetini sunmuş. Valla bugüne kadar boşuna tek bir sanatçı için 30-40 hatta 50 bin TL’ler ödenmiş… Başkanım bundan sonra da mümkünse, benzer grupları davet edin festivalimize… Hoş böyle gruba 70 bin TL de verseniz ‘eder ve değer’ doğrusu…
Bu arada bizim Keşan zor görür bu müzik resitalini bir daha sittin sene; grubu izleme fırsatını kaçıranlar da yansın haline…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder