27 Kasım 2011 Pazar

HADİ BAKALIM HAYIRLISI… YAKIN ZAMANDA(!) KISA SÜREDE(!)

Bizim siyasetçi ve bürokratlar, uzun süredir basma kalıp kullandıkları “yakın zamanda” veya “kısa sürede” kelimelerinden bakalım ne zaman vazgeçecekler merak ediyorum…
Hiç abartısız söylüyorum, siyasi ya da bürokratlara sorduğumuz soruların veya verdikleri demeçlerin hemen hemen hepsinde söyledikleri standart kelime: “yakın zamanda…”; olmadı “kısa sürede…”
Soruyorum:
- Keşan’ın trafiği ne zaman düzelecek? Cevap: En kısa sürede…
- TOKİ Konutlarına müracaatlar ne zaman alınacak? Cevap: En yakın zamanda…
- Keşan’a yurt açılacak mı? Cevap: En kısa zamanda…
- Köy yolları ne zaman yapılacak? En yakın sürede…
- Yeni hastanemiz ne zaman yapılacak? En yakın zamanda…
- Sahillerimize ne zaman çeki düzen verilecek? En en en kısa sürede…
Soruları çeşitlendirmek mümkün… Soru çok… Ama cevap… hep aynı…
Keşan’da bürokrat ve siyasiler ben kendimi bildim bileli sorduğumuz 5 sorudan 4’üne ya da verdikleri demeçlerden 3’ünden 2’sine ya “yakın zamanda” ya da “kısa sürede” diye açıklama getirirler… O nedenle de Keşan yıllardır sorunlarıyla yerinde saymaya devam eder…
Ancak ben de siyasi ve bürokratlara, Keşanlı bir vatandaş olarak şunu söylemek istiyorum: “Keşan’da trafik yakın zamanda(!) düzelmezse, ortalıkta ne hasarsız araba, ne de yarasız vatandaş(!) kalacak… TOKİ Konutlarına müracaatı 5 ay daha uzatırsanız, siyasilere ve bürokratlara çok az olan güvenimiz de hiç kalmayacak… Keşan’a bir an önce yüksek öğrenim yurdu açılmazsa, bir dahaki yıla Keşan’ı tercih edecek öğrenci bulunamayacak… Köy yolları bu yıl da yapılmazsa, arabalar tarihe karışacak, at arabaları ile yolculuk başlayacak… Yeni hastaneden ziyade donanımlı hastane yapılmazsa, Keşan, tarihi boyunca en çok sevk yapan ilçe unvanına sahip olacak… Sahillerimize gelecek yıl da çeki düzen vermezsek, ya Ramazan Bayramı tatilinde olduğu gibi ‘rezil’ olacağız; ya da elin gavuru alıp adam edecek, bizler de ‘karşıdan’ bakacağız…”
Sevgili ve çok değerli Keşanlı hemşehrilerim… Bana ‘yaz yaz’ diyorsunuz, ben de yazıyorum… ‘Arkandayız’ diyorsunuz, yazmaya devam ediyorum… Ancak biraz da siz sesinizi yükseltin… Arka planda kaldığınız sürece çookk beklersiniz “yakın zamanda” ve “kısa sürede”leri…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder