11 Aralık 2014 Perşembe

OSMANLICA’NIN FAYDALARI!..

   Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin ilkokul 1., 2. ve 3. sınıflarda zorunlu olarak okutulmasının onaylanmasının ardından, Osmanlıca’nın da bütün liselerin öğretim programlarında yer alması kabul edildi. Eğitimde her geçen gün çağ atlıyoruz!.. İlkokul 1., 2. ve 3. sınıflarda okuyan ve yaşları itibarı ile hâlâ oyun çağında olan çocukların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini ne kadar algılayabilecekleri tartışılır... Hatta geçenlerde kulak misafiri oldum ilkokul 3. sınıfta öğrencileri olan ebeveynlerin sohbetlerine... Biri, ‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeni ödev vermiş bizim çocuğa, ezan okumasını ezberliyoruz bütün gece’ diye diğer veliye dert yanıyordu ve ‘sizinkilere de vermişler mi ezberleme’ diye sordu... Diğer bayan ise, ‘bizimkiler geçen hafta ezberledi’ diye cevapladı... Özür dileyerek yanlarına gittim ve ‘yanlış mı duydum acaba, çocuklarınıza ezan mı okutuyorlar?’ diye sordum bu hanımlara... ‘Evet’ cevabını alınca da, ‘bildiğimiz hocanın okuduğu ezanı mı okutuyorlar çocuklara’ diye ekledim... Buna da ‘evet’ cevabı alınca, ‘güzel okuyabiliyorlar mı bari?’ dedim... Bu sorum karşısında ise, ‘güle oynaya okuyorlar(!) işte’ dedi... Hatta sınıfta da çocukların gülme krizine girdiklerini söyledi!.. İlkokul 3. sınıf çocuğuna dua ezberletirsin anlarım, algılayabileceği dilden bazı bilgiler aktarırsın anlarım ama ezan okutmak da neyin nesi... Şimdide lise çağındaki öğrencilere zorunlu Osmanlıca eğitimi verilecek... Bunlar hep hükümetin hayal ettiği gelecek nesil üzerindeki aşama aşama ilerlemeler tabii ki... Bugün liselerde Osmanlıca zorunlu ders olur, yarın ilköğretime iner, bir bakmışsınız ki bütün dersler Osmanlıca okutulmaya başlanmış... Bu arada öğretmen sıkıntısı yaşanır diye düşünmeyin, minareyi çalan kılıfını da çoktan hazırlamıştır!.. 10-15 sene sonra bakmışsınız ki, herkes Osmanlıca konuşuyor!.. Benim kafam da her zaman olduğu gibi şeytanlıklara çalışıyor!.. Düşünsenize, ikili ilişkiler canlanacak!.. Çocuklarımız, gençlerimiz teknolojiden kurtulacak!.. Bilgisayarlar, akıllı telefonlar rafa kalkacak... Bu cihazlardan aldığımız radyasyon da ortadan kalkacak... Bu sebeple sağlık sorunu azalacak... Anlayacağınız; Osmanlıca’nın götürüsü kadar getirisi de olacak!.. Hükümetimiz sırf bunları düşündüğü için bu yönde bir eğilim yaptı... Hatta AK Saray’ı da geleceğe yönelik planladı... 1000 oda... Kime ne lazım olur ki... Ama bakarsınız ileride Osmanlı İmparatorluğu yeniden kurulur, padişahlar, sultanlar, prensler, prensesler, cariyeler canlanır!.. Bu saltanatı da ancak AK Saray kaldırır!.. Osmanlıcamız hayırlı, geleceğimiz umarım aydınlık olur!.. Saygılarımla... 

1 yorum:

  1. Neşe hanım siz kırın o kalemi zira hayra hizmet ettiği pekte söylenemez. Ve öyle sanıyorum ki, mürekkep yalarken kalemi de yutmuş olmanız gerek ki sağlıklı düşünemez hale gelmişsiniz. aşağıda size bir kaç link gönderiyorum umulur ki utanasınız bu yazınızdan ötürü;

    http://medyaayvalik.tv/?p=2827

    http://visalyolcusuyuz.biz/index.php?option=com_content&view=article&id=4503:osmanlca-tuerkcesi-duenyann-en-zengin-dilidir&catid=124:dil-suuru&Itemid=75

    https://www.youtube.com/watch?v=_6YMkkbyojo

    YanıtlaSil