30 Aralık 2014 Salı

KOCASI ONU SATACAKMIŞ AMA ŞAKA YAPMIŞ!..


   Sağ olduğumuz sürece daha neler göreceğiz, nelere şahit olacağız belli değil!.. Dün gece İnternet sitelerinde dolaşırken, birden Sözcü gazetesinin İnternet sitesindeki bir haber ilişti gözüme... Daha haberin başında, ‘Edirne’nin Keşan ilçesinde...’ diye de belirtilince, ‘çıksa çıksa böyle şaşkınlar bizim memleketten çıkar!’ dedim kendi kendime... Gerçi bu haber gözüme ilişmeden de önce, birkaç vatandaşım arayıp böyle bir haberin İnternet'te dolaştığını ve doğru olup olmadığı yönünde fikrimi sormuştu bana... Haberi ve haber kaynağını inceledim, polis soruşturma açtığına ve haber ulusal basında yer aldığına göre doğruluk payı yüksekti bana göre... Ancak haberin kahramanlarını ve verdiği ifadeleri de irdelemek gerekir diye düşündüm kendimce...
   Habere göre; evli ve bir çocuk annesi bir kadın, arkadaşlarına şaka yapmak amacıyla cep telefonunda, ‘Benim kocam beni çalıştırıyor’ diye SMS gönderiyor ve her ne hikmetse bu SMS, arkadaşları yerine 155 Polis İmdat Hattı’na gidiyor... İhbarı değerlendiren polis de, bu kadının evine gidiyor ancak kadın, mesajı arkadaşlarına şaka yapmak için yazdığını ve yanlışlıkla 155’e gönderdiğini söylüyor... Kocasından da şikayetçi ve davacı olmadığını belirtiyor... Lakin polis, kadının bu ifadesine rağmen kocasını aramaya başlayıp, hakkında da ‘Fuhşa teşvik, aracılık ve zorlama’ suçundan işlem başlatıyor...
   Bu haberi algılayabilmem doğrusu kolay olmadı... Önce şunu düşündüm; ‘benim kocam beni çalıştırıyor’ ifadesinden neden ‘fuhuş’ konusu düşünüldü? Çünkü çalıştırmak denildiğinde benim ilk aklıma gelen, ev işinde; temizlik, yemek vs. gibi işlerde kocası tarafından baskı yapılıp, gereğinden daha fazla iş yapmasını istemesi oldu... Çünkü, haberin devamını okuduğumda ve kadının ‘arkadaşlarıma şaka yapmak için’ şeklindeki ifadesinden sonra, ancak benim anladığım gibi olabilirdi... Hani, ‘sizin kocalarınız size el bebek gül bebek bakıyor ancak benimkisi çok çalıştırıyor’ gibi... Hatta haberin içinde bile kadının bu şekilde bir ifadesi dahi yer almalıydı... Ancak yoktu... Olmayınca haberi birkaç kez okudum... Yine taşları yerine oturtamadım, bi daha bi daha okudum...
   Sonra dedim ki kendi kendime; ‘Neşe cahil cahil yapma kendini yine!’... Kadın şaka yapmak istese, üç tuşa basar mıydı sence!.. Üstüne birde yanlışlıkla 155’e gönderdiğini söylemesini demek ki polis de yemedi ve ‘fuhşa teşvik, aracılık ve zorlama’ suçundan kocasına işlem başlattı... Peki kadın, gerçekten kocası tarafından fuhuş yapmaya zorlanıyorsa neden ifadesini geri çekti ve şikayetinden vazgeçti...
   1) Acaba karısının bu mesajı 155’e göndermesi ve kocasına da gönderdiğini söylemesinin ardından kadının kocası, fuhuş yaptırmak istediği konusunda şaka yaptığını mı söyledi!..
   2) Acaba karı koca kavgasının boyutu oldukça büyüdü ve bir anlık gaflete kapılan kadın tehdidi yanlış kanala mı yaptı!..
   3) Acaba kadının kocası bu mesajın ardından karısını tehdit etti ve bunun bir yanlışlık olduğunu mu söylemesini istedi...
   Tabii ki olasılıkları çoğaltmamız mümkün... Ancak... Eğer gerçekten evli ve bir çocuk annesi bu kadın, kocası tarafından fuhuş yapmaya zorlandıysa hatta bunu ifade eden bir cümleye dahi maruz kaldı ise yapacağı tek şey vardı; çocuğunu da alıp evi terk etmek, o adamla yollarını tamamen ayırmak ve bir daha affetmemek... Bu işin şakası olmaz hanımefendi... Çünkü şakası bile mide bulandırıcı... Eğer sen bu şakayı kaldırabiliyorsan ya da bunu şaka olarak algılayabiliyorsan, sana; geçmiş olsun!.. Saygılarımla...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder