14 Aralık 2014 Pazar

FUHUŞUN İÇİNDE YETİŞEN ROMAN BEBEĞİ…

  2 ve 3 Nisan tarihleri arasında yaklaşık 16 saatlik bir zaman dilimi içerisinde Keşan’da iki ayrı sahne ile karşılaştım ve ne düşüneceğimi şaşırdım…
Bu iki sahnenin kahramanları da Roman vatandaşlarıydı…
   İlki 2 Nisan Pazartesi akşamı Keşan İlçe Emniyet Müdürlüğü Asayiş Büro ekiplerince yapılan fuhuşa yönelik operasyon…
   Diğeri de 3 Nisan Salı günü Keşan Kaymakamlığı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV), Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Keşan Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü iş birliğiyle Roman kadınlara yönelik düzenlenen dikiş kursu…
   Şimdi diyeceksiniz ki ‘ne alaka?’
   Alakaya gelince… Fuhuş operasyonunda gazetelere yansımayan ancak şahit olduğumuz bir durum… Evli olmayan ancak evlilik dışı bir çocuğa sahip olup, fuhuş yapılan evde annesiyle birlikte henüz 1-1 buçuk yaşlarında bir bebeğin bulunması… Hem evlilik dışı olan hem de fuhuşun içinde yetişen bir Roman çocuğu…
   Dünkü Roman bayanlara yönelik açılan dikiş kursu ise beni hiç etkilemedi… Yani ‘iyi bir iş yapılıyor’ diye sevinemedim… Çünkü gözümde canlanan bir gece önceki tablo idi…
   1-1 buçuk yaşındaki bir çocuğun geleceği daha kundakta sayılabilecekken karartılıyorsa, karartılmasına izin veriliyorsa… dikiş kursuna katılan ve gelecekleri ya da iş garantileri henüz netleşmeyen bayanlar için yapılan bu çalışmanın ne anlamı vardı ki…
   46 bayan kendini bir şekilde savunma hakkına sahip, bir şekilde ayakta durma şansı varken, 1-1 buçuk yaşlarındaki o bebeğin kaderi fuhuş batağına mı terk edilmekti…
   Şimdi sorarım yetkililere; bu bebeğin kaderi mi önemli ya da buna benzer bebeklerin kaderleri mi? Yoksa dikiş kursuna katılan kadınların mı? Çok fazla detaya girmeden, kararı size bırakıyorum… Saygılarımla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder