5 Aralık 2014 Cuma

KADIN HAKKINI ‘DAYAKTAN’ ALIYOR!

    Her şey oluyor! Tütün mamulleri, alkol ve uyuşturucu bağımlılığında yaş sınırı gittikçe düşüyor... Hırsızlık olayları artıyor... Kadına şiddet tam gaz devam...
    Evet sevgili hemşehrilerimiz... Yaklaşan yerel seçimler nedeniyle her ne kadar ilçemizde siyaset ön plana çıksa da, yukarıda sıraladığım konular da had safhada... Şimdi diyeceksiniz ki; neden basına yansımıyor bu konular acaba? Çünkü; uyuşturucudan yakalananların büyük kısmı serbest bırakıldığı için... Hırsızlık olaylarını artık yetişemez olduk... Her gün ev, iş yeri ve oto hırsızlıkları yaşanıyor, söyleyin hangi birini yazalım... Kadına şiddet deseniz, dayağı yiyen oturuyor aşağıya, şikayetçi, davacı yok, yaz sıkıysa!
   Ancak, gecenin belli saatlerinden (22.00’dan) sonra yalnız dolaşmayın sokaklarda... Hele hele tenha noktalarda... Tinerciler, baliciler ve uyuşturucu müptelaları fink atıyor etrafta... ‘Kendimi korurum, bana bir şey yapamazlar’ diye düşünmeyin çünkü gözleri hiçbir şey görmüyor onların o anda...
   Kadına şiddet uygulayanlara gelince; onlar aciz ve zavallı insanlar bence... Geçen gece İspat Cami Mahallesi’nde bir sokaktan geçerken, bir baktım ki adamın biri evinin kapısında... Ama dayanmış arabaya, kapıyı tutturamıyor bir türlü sallanmaktan... Ellerini arabadan çekiyor, sallanıp sallanıp doğrulamayınca yeniden arabaya yapışıyor... Çok merak ettim ve uzaktan izledim nasıl evine gireceğini... 3 metreyi zor aldı yarım saatte, o içeri girince ben de yaklaştım evinin önüne... Evin ışıkları yanıyor, içeride bir kadın cıyak cıyak bağırıyor... Belli bu kadın ayyaş kocadan dayak yiyor... 155’e ihbar etsen ne fayda, kadın diyecek; ‘şikayetim yok benim, bakın dalganıza!’ Yarım saatte 3 metreyi alan adamdan dayak yiyen kadın, şikayetçi olur mu sizce? İstese ayakta duramayan o kocayı benzetirdi dayak delisine! Ancak her gecenin bir sabahı olur düşüncesiyle, yeyip dayağı oturuyor herhalde bir köşede...

   ‘Kadına şiddet azaldı’ diyenler, 155 İhbar Hattı’na bir soruverin bakalım, Keşan’da gecede kaç şiddet vakası ihbar ediliyor... Kaç kadın darp ediliyor, kocası veya başkaları tarafından şiddete maruz bırakılıyor... Türkiye’nin en Batısında böyle bir hal yaşanırken, sakın bana ‘Kadın hak ettiği yerde’ demeyin... Hakkını alıyor da; ‘Dayaktan’ bilesiniz... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder