20 Aralık 2014 Cumartesi

MAHSULLER, GURBETÇİ GÜBRESİ İLE BEREKETLENİR İNŞALLAH!..


   İpsala-Keşan kara yolunda yaşanan araç yoğunluğunu, yerel basının 30 Ağustos 2013 Cuma günkü sayılarında okumuşsunuzdur... Yaklaşık 15 kilometrelik bir kuyruk oluşturdu 3 sıra halinde gurbetçilerin araçları... Yoğunluk aynı şekilde dün de devam etti, aldığım bilgiye göre... Bu sefer sadece telefonla bilgi aldım, ilk günkü gibi bizzat gidip o yoğunluğun içine girme cesaretini gösteremedim... Çünkü gurbetçilerle birlikte ben de yaklaşık 4 saat mahsur kaldım o yoğunlukta... Gerçi, gurbetçilerin mahsur kaldığı saatler dikkate alındığında benimkisi devede kulak kalır yanında...
   Şimdi biz dönelim esas filmlik konuya! İlk gün 4 saat süreli mahsur kalışım var ya, ne çarpıcı manzaralara şahit oldum sorma!
Gurbetçi erkekler yüksek sesle dillendirdi, ‘hadi biz çalı arasına giriyoruz da bu kadınlar ne yapacak?’ şeklinde ama, onlar dillendire dursun 8-9 saattir kuyrukta bekleyenlerin dışkısı kapıya dayanmış durur mu?! Baktım 3’erli 5’erli kadınlar, kızlar, çocuklar tarlalara yöneliyor... Baştan işi anlayamadım ama biraz yakın izleyince hemen çözdüm! Delik tutturamama problemi de yoktu burada, her yer delik oldu, her yer gurbetçi gübresi doldu bir anda...
   İpsala Kaymakamı Mehmet Ali Gürbüz’e gurbetçiler, ‘seyyar tuvalet istiyoruz’ diye diretseler de, gurbetçilerin büyük çoğunluğu mahsullü tuvaleti tercih etti sabrı tükenince! Hoş Kaymakam Bey de, ‘tamam seyyar tuvalet işiniz çözülecek’ diye vaatte bulundu ama benim aklım hiç basmadı buna! Yıllardır 70 bin misafiri ağırlayan Saros Körfezi’ndeki sahillerimize, 10 seyyar tuvalet konulması becerilemezken bölgemizde, bu işi Kaymakam Bey nasıl çözülecekti 1-2 saat içinde!
   Velhasıl bu gurbetçi yoğunluğu sayesinde; Keşan-İpsala kara yolu arasında ne kadar arazi varsa, adamakıllı gurbetçi gübresi aldı 2 günde! Kısmetse seneye yetişen mahsuller de, gurbetçilerin de katkısı olacak biline! Geçirdikleri tatil süresince Türkiye’nin değişik yerleşim birimlerine döviz bırakan gurbetçilerden bizim nasibimize de b.k’ları düştü bu sene! Tabii ki bu ayıp gurbetçilerin değil, bizim ayıbımız biline! En az 10 saat süre ile 38 derece altında kalıp, su tüketen ve sıkıntıdan habire bir şeyler atıştıran gurbetçiler, elbette ki zamanı gelince atacaklardı bir yere! İşte bu yerlerin kısmetlisi de Keşan-İpsala kara yolundaki tarlalık alanlar oldu... Ne diyelim; belki gurbetçilerin b.k’ları çiftçiye şans getirir, ürünlerinin değeri bilinir de, haklarını alır... Hani Hükümet’in Avrupa Birliği sevdası var ya... Ne de olsa Avrupa Birliği ülkelerinde yaşayan yurttaşlarımızın b.k’ları bunlar!..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder