13 Aralık 2014 Cumartesi

KUDURMUŞ GİBİYDİ!

   Köşe yazımın başlığını çok düşündüm ama inanın o an hissettiğim tam anlamıyla bu başlığa ‘cuk’ oturduğu için bunu tercih ettim!
   Geçtiğimiz hafta içinde bir gece... Saat 23.00 sıraları... Bir habere gidip, evime dönmek üzereyken bir marketin önünde 1 litrelik pepsi almak için aracımı park ettim... O esnada marketin içinde bir bayan vardı ve alışveriş yapıyordu... İşveren olarak da biri belki 18 yaşın üzerinde ama diğeri 15 yaşlarında 2 kişi... Muhtemelen işveren olan ebeveynleri kısa süreliğine ayrılmış ve çocuklarını emaneten bırakmıştı markete... Alışveriş yapan bayanın panik hareketleri dikkatimi çekip, hiç araya girmeden bekledim alacaklarını almasını... Bir taraftan da aldığı malzemelerin neler olduğunu kesiyordum! Vokta, bira, kuruyemiş, pastırma, salam vs... Yanlış hatırlamıyorsam 80 TL civarında bir alışveriş yaptı bu bayan marketten... Buraya kadar hiç sesimi çıkarmadan izledim ve alışverişini tamamlayıp, hesap işinin çözümlenmesini bekledim...
Ancak saatin 23.00 ve alkol satışı yasağının başlamış olduğu bilinciyle,  işveren sıfatıyla markete emanet bırakılan çocukların da aklına gelmeyeceği düşüncesiyle, ‘saat 23.00 ve alkol satış yasağı başladı’ dedim... O anda marketin sahipliğini üstlenen çocuklar, ‘aa... evet’ dedi... Ancak bayan benim bu ifadem üzerine, ‘biliyorum yasak olduğunu vs...’ gibi sert ve kızgın bir ifadeyle karşılık verdi... O anda bayana, ‘sizi düşünmüyorum ancak denetimler sıkı, bu çocukların ve işverenin başını yakacaksınız. Şikayette bulunacak halim yok ama başkalarına zarar vermeye de hakkınız yok’ dedim... Şikayette bulunmak ya da ihbar etmek ise asla düşünmediğim bir şeydi... Çünkü bu yasağın zaten bana göre mantığı yoktu... Ancak işverene uygulanacak ceza ve o iki çocuğun bunun bilincinde olmayışı beni tedirgin etmişti...
   Neyse... Markette bu bayanla kısa süreli diyalogumuzda sürekli ters cevaplar aldım... Bayan, o akşam votkayı da birayı da içmeye kararlıydı... Elinin ayağının titrediğini hissettim... Hatta yüz mimikleri bile titrek olmuştu! Bulsa beni parçalayacaktı... Adeta alkol komasına girmiş gibiydi... O gece, o kadın, bana: kudurmuş gibi geldi!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder