4 Aralık 2014 Perşembe

KADIN, FİTİL FİTİL ÇIKARIR!..

   Geçenlerde çok uzun süredir fırsat bulamadığım bir ev gezmesine katıldım… Gitmemdeki gaye ‘maksat yeşillik olsun ve vakit geçsin’ hesabınaydı ama öyle çok keyif aldım ki, kalkmak istemedim (Trakyaca; kalkasım gelmediJ)…
   Bu ev gezmesinde eşi vefat etmiş ancak hayat dolu bir teyze de vardı… Sohbeti öyle tatlıydı ki, can kulağıyla dinledim… Diğer arkadaşlar kahkahalara boğulurken, ben, bu tonton teyzenin yüzündeki gülümsemeden ziyade, bu gülümsemenin ardındaki acısını hissettim…
   Taş çatlasın 65 yaşlarındaydı bu tonton teyze… Severek evlenmiş… Hem öyle büyük bir aşk yaşamışlar ki, ağabeyinin tüm itirazlarına rağmen dikmiş kafasını, Yusuf da Yusuf demiş… Kurmuşlar yuvalarını, art arda 3 çocuk sahibi olmuşlar… Yusuf memur olduğu için de bol bol memleket gezmişler… Ancak evliliklerinin üzerinden 15 yıl geçmiş geçmemiş, Yusuf’un aşkı bitmiş… Tonton teyze, her şeyi sezinlemesine ve aldatmalarına birçok kez gizli gizli tanıklık etmesine rağmen, görmezden gelmiş ve evliliğini evlatları hatırına yürütmüş… Ancak yürütürken de ‘bir gün bunları senden fitil fitil çıkaracağım’ diye iç geçirmiş…
   Çocuklar büyümüş, evlenmiş ve tonton teyze ile Yusuf Amca baş başa kalmışlar… Gel zaman git zaman, bizim Yusuf Amca yatağa düşmüş, tonton teyzenin şefkat ve bakımına ihtiyaç duymuş…
   O güne kadar Yusuf Amca tarafından aldatıldığını bildiğini bir kez bile dillendirmeyen tonton teyzenin o günden itibaren dili çözülmüş…
   - Yusuf Amca ilacını istemiş, tonton teyze cevap vermiş: Esra şimdi getiriyor ilacını!.. Yusufçuğum (Yusuf Amca tonton teyzeyi zamanında Esra adında bir bayanla aldatmış ve ‘Şimdi eşime Necati aradı, acil bana ihtiyacı varmış deyip geleceğim Esracığım…’ dediğine şahit olmuş.)
   - Yusuf Amca tuvalete gitmek için yardım istemiş, tonton teyze cevap vermiş: Arabayı tamir etti Hatice şimdi geliyor seni tuvalete götürmeye!.. Yusufçuğum (Yusuf amca tonton teyzeyi zamanında Hatice adında bir bayanla aldatmış ve ‘Araba bozuldu dedim inandı hiç şüphelenmedi, sorun yok Hatice, yarın yine görüşürüz, öptüm…’ dediğine şahit olmuş.)
  - Yusuf Amca, tonton teyzeden sıcak bir çorba istemiş, tonton teyze cevap vermiş: Gülümser’in böreklerini mi benim çorbayı mı tercih edersin!.. Yusufçuğum (Yusuf amca tonton teyzeyi zamanında Gülümser adında bir bayanla aldatmış ve ‘Börek enfesti Gülümser ama senin kadar tatlı değildi. Haftaya Pazar yine piknik yapalım seninle…’ dediğine şahit olmuş.)
   - Yusuf Amca, üstünü örtmesi için yardım istemiş, tonton teyze cevap vermiş: Sana şimdi Ayşe’yi gönderiyorum, örtüye gerek yok,Ayşe ısıtır seni!.. Yusufçuğum (Yusuf amca tonton teyzeyi zamanında Ayşe adında bir bayanla aldatmış ve ‘Ayşe öyle sıcaktın ki, havanın ne kadar soğuk olduğunu eve gelince anladım…’dediğine şahit olmuş.)
   Ve Yusuf Amca, kendisini odanın içinde gezdirip, şöyle dünya gözüyle son bir kez pencereden dışarıyı izlemek istediğini söyleyip, tonton teyzeden yardım istemiş…
   O anda tonton teyze, salondaki vitrinin gözünden aile albümünü çıkarıp, içerisinden 3 evladının yer aldığı fotoğrafı eline alarak, gözünden süzülen yaşlarla Yusuf Amca’ya şunları söylemiş:“Hatırlar mısın Yusuf, sonbahar akşamıydı. Söz vermiştin o akşam çocuklarımızla parka gidecek, dondurma yiyecektik. Saatlerce kapı önünde bekledi çocuklar seni. Sonra biri koridorda, biri televizyon karşısında, biri de kucağımda uyuya kaldı… İçeri girdin ve her zaman olduğu gibi yine bize yalan söyledin… Güya arkadaşının annesi hastalanmış, birlikte doktora götürmüştünüz onu. Arabası yoktu arkadaşının ve senden başka yardımına koşacak arkadaşı… Hiçbir zaman beceremediğin yalan söylemeyi yine becerememiştin… Ve ben her zaman inanmış gibi görünsem de yine kanmamıştım… Zaten yatak odasında çıkardığın tişörtündeki ruj izi ve üzerine dökülen uzun sarı saçlar bunun kanıtıydı…”
   Tonton teyze vefat eden eşi Yusuf Amca’nın 10 yıl boyunca bu ve benzer olayları yaşayarak, kendisini aldattığına hep şahitlik etmiş, kısa dönemlik aşk maceralarının sona erdiğini hissettiği anda bile hiç dillendirmemiş… Tonton teyze, Yusuf Amca yatağa düşüp, kendisine muhtaç olduğuna ve kendisinden başka şansı bulunmadığına emin olduğu anda, geçmişte yaşadığı aldatmaları tek tek Yusuf Amca’nın yüzüne vurmuş… Yusuf Amca öyle mahcup bir şekilde hayata veda etmiş ki, tonton teyzeden helallik bile isteyememiş… Anlayacağınız; kadın kısmından korkun… Hisseder, salağa yatar… Sezer, canı istediği zaman söyler… Görür, zamanını bekler… İçine atar ama gün gelir fitil fitil de çıkarır!..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder