13 Aralık 2014 Cumartesi

AKOLLÜ KADIN BENİ TAŞLADI!

   4 Mart 2014 Salı... Sabaha karşı saat 04.00 sıraları... İstiklal Caddesi’nde bulunan inşaat halindeki binanın 1. katına çıkan ve aşağı atlayacağını söyleyen bir kadın... Ambulansı, itfaiyeyi, polisi, gazeteciyi ve o esnada tek tük de olsa yoldan geçen araçları başına toplayan ve veryansın eden kadın... O alkollü bir kadın, ben ise mesleği gazetecilik olan bir kadın... Doğal olarak fotoğraf makinemi çıkarıp, inşaat halindeki binanın birinci katındaki balkon duvarına oturup, ayaklarını aşağı sarkıtan, zaman zaman sanki atlıyormuş hareketleri yapan alkollü kadın... Haaa bir de kadın arkadaşı var, aşağıda onu ikna etmeye çalışan... Bir de valiz görünüyordu kenarda bir fidanın dibinde bekleyen... Başka da bir şey göremedim zaten... Bir o manzarayı, bir de bana ‘çekme’ diye bağırdığı hatırlıyorum tam olarak... Aynı şekilde bir polis memuru da bu alkollü kadına destek çıkıp, ‘çekme Neşe Hanım’ diye tekrarladı arkasından...
   Ve kadın önce koca bir demir parçası salladı balkondan aşağıya, sonra bir taş fırlattı bana... Ve o taş da bacağıma isabet etti... Bacağıma isabet etmesi şans eseriydi... Pantolonumun üzerinde isabet eden o taş, bacağımı kanatmıştı... Ancak o taş, bacağım yerine başıma da isabet edebilir ve daha kötü sonuçlar doğurabilirdi... Ama önemli miydi ki... Kadın içmiş, kafayı bulmuş, alemi yetmemiş, inşaat tepesine çıkıp, alemine heyecan katmak istemiş!.. Güya heyecanına beni de ortak edecekmiş!..
   Bir kere, ben senin oradan atlayacağına hiç ihtimal vermedim... Zaten atlayacak olsan haber vermez, yaygara etmezdin... Hadi sen haber vermedin de, arkadaşın haber verdi diyelim... Eee aşağı seni indiren de arkadaşın olduğuna göre, isteseydi en baştan seni zapteder hiç rezilliğe zeval vermezdi derim...
   Gelelim, ‘çekme’ meselesine... Saat 02.30’da yatağıma ancak uzanabilmişim, saat 04.00’te de intihar vakası ihbarı ile yatağımdan fırlamışım... Bir alkollü kadın için yollara dökülmüşüm, hem vücuduma hem keseme zarar vermişim... Evimden oraya araba su yakmadı bilesin... Alkolün dublesi kaça bilmem ama benzinin litresi 5.19 TL’ye bindi öğrenesin...
   Ya peki sen? Benim bilgisayar başında geçirdiğim ve ancak saat 02.30 sıralarında yatak yüzü gördüğüm zamanlarda sen ne yaptın?.. Bir duble attın, yetmedi bir daha yuvarladın, o da yetmedi şişeyi devirdin!.. Birangi kişiye kafan attı, istediğini bulamadın, inşaatın balkonunda soluğu aldın! Ambulans, itfaiye ve polis ekiplerini başına dikerek, onların zamanını çaldın... Gazeteci olarak sayımız 2 idi ama hepimizi toplarsak yine vardık 15-20 kişi... Kişilerin emeğini, devletin ve özelin benzinini çaldın, bir de emeğimize saygı göstermeyip karşı koymaya çalıştın... Yemezler kızım... Aleminin sonunda yanlış kişiye çattın!... Senden şikayetçiyim... Hem zamanımı çaldığın hem de bacağımı kanattığın için... Ben görevimi yaptım, sen rolünü yarıda kestiğim için bana taş attın... Halbuki flaş patlamasaydı daha başında toplanan kalabalığı bir o kadar oyalayacaktın! Haa şunu da bileysin; ‘çekme’ demeye kafan çalışıyor ama alkolü tadında bırakmamaya ve balkona çıkıp şov yapmaya aklın yetiyorsa o senin terbiyesizliğin...
   Evet... Hükümet gece saat 22.00’den sonra alkol satışını yasakladı ama her nedense 22.00’den sonraki alkol tüketiminde artış başladı... Bir de memleketimizde erkeklerden çok kadınlar içmeye başladı... Şişem şişem var mı senden başka eğlencem... Kafayı çekerim, canım ister keserim, canım ister veririm, canım ister alırım, canım ister inşaat tepesinden salınırım... Yok öyle yağma, saygılarımla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder