20 Aralık 2014 Cumartesi

000 NEŞE İHBAR HATTI, BÜTÜN HATLARI SOLLADI!

  
   Geçtiğimiz günlerde bir haber yer almıştı gazetemizde, polis ve jandarma yetkililerinden vatandaşa uyarı mahiyetinde...
   Ücretsiz olan ve 24 saat hizmet veren 155 Polis İmdat ve 156 Jandarma İmdat hatlarına, vatandaşın şüphe duyduğu konularda ihbarda bulunulması istenmişti... Bunun hem ilçe hem de vatandaş güvenliği açısından önemli olduğu belirtilmiş, bu konuda destek istemişti yetkililer...     Bu arada bu hatlara da günde ortalama 25’er ihbar geldiği belirtilip, ihbarların da büyük çoğunluğunun gürültü, trafik ve hırsızlık olayları ile ilgili olduğunu söylenmişti...
   Ücretsiz olan hatlara, günde 25’er ihbar... Çoğunluğu da gürültü, trafik ve hırsızlık...
   Bu bilgilerden sonra bir de benim hattı düşündüm! 24 saat açık ama ücretli! Hem de cep telefonu... Ayrıca arayan benim operatörden değilse, hele hele de sabit telefondan arıyorsa yandığının resmidir! Lakin buna rağmen benim hatta, günde 30-35 arası ihbar geliyor... Bu arada hattın sahibinin yani benim, bağlantısız görüşmelerim de hariç... Onları da hesaba katarsak neredeyse 50’yi buluyor!
   Gelelim ihbar ve şikayet konularına: canlısı, cansızı, huylusu, huysuzu, hırlısı, hırsızı, ayyaşı, berduşu, genci, ihtiyarı, çoluğu çocuğu, çapkını, hovardası ne ararsan var ihbar ve şikayetlerde...
   Bütün bunları dile getirmemdeki sebep mi? Dün gelen bir ihbar nedeniyle... Beni kopardı gülmekten, siz de gülün de neşeniz yerine gelsin diye...
   İşsiz olan bir vatandaşım, çıkacakmış bir evin tepesine, gidip fotoğrafını çekeymişim de, yer vereymişim gazetemizde... ‘Tamam geliyorum, polise de haber vereyim’ dediğimde, ‘gerek yok abla, gel sen çek yarın çıksın gazetede’ şeklinde cevap verince, ‘nasıl yani anlayamadım, sen evin tepesine çıkacaksın, ben seni fotoğraflayacağım, derdini dinleyeceğim ve aşağı ineceksin, benden hem gazetecilik hem polislik yapmamı isteyip, bir de üstüne psikolojik danışmanlık hizmeti alacaksın, ertesi gün gazetede haber çıkacak, sen de işe kavuşacaksın, öyle mi’ dedim... Cevap: ‘he ya abla çok kafan çalışıyor valla!’ oldu...
   Yani bu vatandaşım bizzat kendini ihbar ediyor ve beni de dolandırıcılığına alet etmek istiyordu... Ama dolandırıcılığı tutmadı, 155 ve 156 hatlarının aksine benim hattan öyle bir zılgıt yedi ki, dayanamayıp telefonu yüzüme kapadı... Anlayacağınız durum odur ki; 000 Neşe İhbar Hattı, bütün hatları solladı! Saygılarımla...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder