6 Aralık 2011 Salı

ZENGİNE TALİH; FAKİRE KÖR SALİH…



Devletimiz af üstüne af; yasa üstüne de yasa çıkarıyor… Allıyor pulluyor vatandaşa da ikramını yapıyor…

En son da “Torba Yasa”yı spesiyal olarak sundu vatandaşıma. “Gel seni bataktan kurtarayım” dedi. Eski borçlarının faizlerini silmek üzere, bir de 18 aya kadar taksitlendirme yaptı.

Var mıdır bundan daha kıyak yapabileceği bir şey… Vatandaşımın da gözü aydı; şöyle bir rahatlamak, “faizden kurtulmak” için gitti müracaatını yaptı.

Vatandaşımın üst tabaka olan zengin kesimi defaten öderken; alt tabaka olan fukara kısmı da taksitlendirmeye gitti.

Zengin şöyle bir ‘oh’ çekip “Yıllardır ödemedim, ödemedim, yine kıyağı yakaladım. Ödemediğimin faizi de bana kâr kalıp, sermayeme sermaye kattım.” diyerek, temizledi kirli sicilini…

Ya benim alt tabaka fukara vatandaşım, taksitlendirmeyi yaptı ve “Ay dediğin gün gibi geliyor. İşler ortada. Kepenk kapamakla kapamamak arasındayız. Taksit bitene kadar günde bir ekmek yiyorsak yarıya böleceğiz” deyip, sıktığı kemerini iyice düğümledi.

Bir de üstüne “Ya işler birkaç ay sonra iyice tökezler de ödeyemezsem, ödediklerim de devlete hibe gidecek” telaşı da kapladı.

Desenize bu gidişle Torba Yasa “Zengine Talih; Fakire Kör Salih” olacak…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder