1 Aralık 2011 Perşembe

KAYMAKAMIN TOPLANTILARI DİLLERE DESTAN OLDU…

Bugünkü yazımın konusu yine Keşan Kaymakamlığı tarafından yapılan şu dillere destan toplantılar olacak…

Hani Sayın Kaymakamımızın sık sık dillendirdiği bir şeyler var: Falanca sergi açalım, falanca müze kuralım… gibi… Sonunda galiba devletimin memuru ve amirinin yer aldığı müze kurup, ölümsüzleştireceğiz(!) Kapısına da ‘Çok istedi ama olmadı müzesi(!)’ diyeceğiz…

Eğer kariyer yükseltmek ve üst düzey mevki sahibi olmak; toplantı düzenlemek ve proje üretmekle olsaydı… Kimler neler olmazdı ki…

Keşan Kaymakamlığı tarafından yapılan toplantıların, memur ve amirler kadar vatandaşımı da rahatsız ettiği aşikar… Niye mi? Ne zaman Kaymakamlıkta yapılan toplantılarla ilgili bir köşe yazısı yazsam, o gün telefon trafiği yaşıyorum ve konunun üstüne gidilmesi yönünde destek alıyorum…

Vatandaşım gazetemize gelip ‘Bugün İlçe Tarımcıyı yine yerinde bulamadım, bugün sağlıkçı yine yerinde yoktu, bugün falanca amir yine makamında değildi... Bunlar Kaymakamlıkta mı yatıp kalkarlar?’ diye serzenişte bulunuyor.

Vatandaşıma ‘O kurumun amiri yoksa memuru var’ dediğimizde ise şöyle yanıt veriyor: ‘Amire söyleyeceğin var, memura söyleyeceğin var. Amirin halledeceği iş başka, memurun halledeceği iş başka. Bir kurumun amiri olmazsa başında, memuru fink atar kurumda…’

Doğrusu haksız da sayılmaz vatandaşım… Örneğin ben… Sayın Kaymakamımızdan bilgi almak yerine Yazı İşleri Müdürlüğü’nden bilgi almaya kalksam ne olur? En son yanlış hatırlamıyorsam 2 ay önce Yazı İşleri’nden bilgi istemiştim… Bu bilgi için de birkaç gün üst üste aşındırdım Yazı İşleri’ni… Baktım ki durum vahim, üstelemedim gerisini… Şimdi Sayın Kaymakamımızı nerede müsait pozisyonda görsem, direkt kendisinden alıyorum bilgiyi…

Sayın Kaymakamım, bizler basın mensupları olarak çok iyi olmasa da iyi birer gözlemciyiz… Ve her zaman birkaç kişinin değil, çoğunluğun sesine kulak verip, dillendiririz… Kişisel problemlerden ziyade, toplumsal ya da çoğunluğun sıkıntılarını aksettiririz…

Yapılan toplantılardan; amiri de, memuru da, muhtarı da, vatandaşı da rahatsız… Size göre ‘gerekli’… Ancak çoğunluğa göre ‘aşırı’… Size göre işin ucunda ‘kariyer’ var… Ancak çoğunluğa göre ‘eziyet’ var…

Sizin eşiniz ve çocuklarınız anlayışlı, geç saatlere kadar ve hafta sonları çalışmanıza ‘hoşgörü’ ile yaklaşıyor… Ancak çoğunluğunki ‘illallah’ dedi…

Sayın Kaymakamım; eğer çoğunluk bir şey diyorsa, vardır bildiği ve doğru diyordur… Boşuna memurumun kalbini kırmayın, gücendirmeyin, alay etmeyin… Eğer bir konuyu dile getiriyorsam eğer, beni ne kimse yönlendirir, ne de söyleyeni dinlerim… Ben ancak gördüğümü ve gözlemlediğimi kaleme dökerim… Kimseyi kırıp gücendirmeden, mesai saatleri içinde ve daha verimli olacağına inandığım toplantılar dileğiyle… Saygılar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder