26 Aralık 2011 Pazartesi

ALLAH VEKİLLERİN GÖZÜNÜ DOYURSUN(!)

Emekli Sandığı Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapan Kanun Tasarısı, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulunda kabul edilerek yasalaştı. İşin Türkçesi milletvekillerinin emekli maaşlarına neredeyse %100’lük zam yapıldı. Bu tasarıyı da 3 partinin milletvekilleri gözü kapalı (gece yarısı olduğu için!) kabul etti…

Hatırlarsanız bundan aylar önce (Gazetemizin 18 Nisan 2011 tarihli sayısında) milletvekillerine yönelik ‘Kaygım Nesilleri Tükeneceğinden!...’ başlıklı bir köşe yazısı yazmıştım…

Bu yazımda 542 vekil, 5 yıl sonra emekli olduğunda, 5 bin TL’den emekli maaşı alsa, yapar 2.710.000 TL; bunu her 5 yılda bir katlayarak bir hesaba vurun bakalım oturup. Bu arada Allah gecinden versin ama vefat edenleri falan da dikkate almayın… Çünkü eğer kız evladı varsa, ‘baba vekil emekli maaşı’ almak için boşananlar da çoğunlukta… Bu da demektir ki; yıllardır benim devletimin memurundan, işçisinin maaşlarından kesilenlerin kimlere gittiği ortada…

Her 5 yılda bir devletin kasasından ne kadar haybeye para çıkıyor, 1 saatinizi ayırıp bir hesap yapın bakalım. O zaman kimin vekil olacağı ağrısı mı tutar sizi, yoksa devletimin kasasından haybeye giden paraların hesabı mı?

Eğer vekillerimiz gerçekten hizmet aşkıyla bu göreve talip iseler, ben kendilerine böyle bir önerge vermeleri talebinde bulunuyorum seçildikleri zaman.

1 vekilin her ay aldığı emekli maaşının 5 bin TL’den 3 bin TL’si 6 yoksul vatandaşa 500’er TL’den yardım olarak dönebilir. Şu an devletten emekli maaşı alan tüm vekillerin maaşlarını kişi başı 6 yoksul vatandaşla çarpın bakalım, ortalıkta yoksul vatandaş kalıyor mu?

Sakın sadece devletimi ya da yoksul vatandaşımı düşünüyorum sanmayın(!) Vekillerimiz de bu emekli maaşlarını almaya devam ettikleri sürece kız çocukları evlenmediği ya da evlenip boşandığı için ‘nesilleri tükenecek’, benim kaygım o nedenle(!)…” demiştim.

Bu yazım da haybeye gitti(!) Çünkü benim o tarihte hesapladığım rakamlar şu anda geçerliliğini kaybetti… Çok kıymetli sayın vekillerimizin maaşları 2 katına çıktı… Bu saatten sonra çok hesap yapmaya da gerek yok… Bir gece yarısı operasyonuyla her an bir zam daha gelebilir…

Çok saygıdeğer Edirneli, Keşanlı, Uzunköprülü, İpsalalı, Enezli, Meriçli, Lalapaşalı, Süloğlulu, Havsalı hemşehrilerim… Şimdi hepinize birden sesleniyorum; Eğer yolunuz Ankara’ya düşerse tedarikli gidin… ‘Vekillerimiz bize yemek alır, yatacak yer ayarlar’ diye hesap yapmayın… Çok saygıdeğer vekillerimiz misafir ağırlamaktan maddi çöküşe geçmiş(!) Siz oy verirken dediniz mi hiç ‘Ziyaretinize geldiğimizde bir yemek alırsınız.’ diye?..

Başka memleketleri bilmem ama bizim memleketten ayda kaç hemşehrim Ankara’ya gidip vekillerimizi ziyaret ediyor bir istatistik yapmak lazım… Vallahi utanmasalar ‘Size yedirmekten aç kaldık(!)’ bile diyecekler…

Bundan sonra ne Ankara’ya gidelim, ne de vekillerin yemeğini yiyelim… Böylece zammın ziyaretler yüzünden yapıldığı vebalini de üzerimizden atalım… Ola ki bir daha zam yapılırsa da ‘Allah gözünüzü doyursun, bize de yemek ısmarlamadınız bu sefer(!)’ diyelim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder