31 Aralık 2011 Cumartesi

YENİ YILDA ÖNCE MANTIK VE AKIL; SONRA DA SAĞLIK VE MUTLULUK DİLİYORUM…

Bir yılı da daha bu akşam saatler 00.00’ı gösterdiğinde geride bırakacağız…
Sayın Kaymakamımız ve Sayın Belediye Başkanımız geçtiğimiz çarşamba günü 2011 yılının kendi bulundukları konum, çalışma ve icraatlar açısından değerlendirmesini yaptılar ve Perşembe günkü yerel basında yer aldı…
Ben de Keşan açısından 2011’i değerlendireyim dedim ama baktım ki elde avuçta görünür, tutulur, işe yarar bir şey yok(!) vazgeçtim…
Ancak Kaymakamımız iyi bir noktaya temas etmiş değerlendirmesinde… ‘Keşan’ı çok konuştuk’ diye… Evet haklısınız… Çok konuştuk konuştuk da ortada görünen ne var?
Keşan’ı herkes konuşuyor… Bilen de bilmeyen de… Bilgisi olan da olmayan da… Konuyla ilgisi bulunan da bulunmayan da…
2011 yılını geride bıraktığımıza göre de öncelikle ben; 2012 yılında herkesin değil, bilenlerin; cahillerin değil, bilgililerin; konuyla ilgisi olmayanların değil, olanların konuşmasını diliyorum…
Ve ekliyorum… Kimse alınmasın, kırılmasın, darılmasın ama STK’lara (dernek, kooperatif ve birlikler de dahil) bundan sonra yönetici vs. seçerken aklıselim, konuşan, nerede nasıl davranacağını bilen, oturaklı insanları seçelim… 2011 yılındaki yerel basında çıkan haberlere şöyle bir göz gezdirirseniz, en çok kimlerin yer aldığını ve nasıl konuştuklarını görür, örnek teşkil edecek kişilerin nasıl bir tutum sergilediklerini benim kadar sizler de fark eder, tartar ve ona göre değerlendirirsiniz… Yaşını başını almış, neyin ne olduğunu bilenler zaten basında yer alan bu haberlere kafasını çevirip, dikkate almıyor ama bir de yaşını başını almayan, neyin ne olduğunu bilmeyen ve büyüklerini örnek almak isteyen gençlerimiz, çocuklarımız yanlış davranışları gözlemliyor… Gençlerimize ve çocuklarımıza örnek olacaksak, bunu bir bütünlük içinde ve tam olarak yapmalıyız…
Yine 2011 yılını geride bırakırken Sayın Kaymakamımız tepki verecek olsa da bunu belirtmek zorundayım… Kaymakamımız tarafından yapılan son değerlendirme toplantısının sonunda kendisine bir soru yöneltmiş ve Keşan Kültür Merkezi binası hakkında bilgi istemiştim… Yapıldığından bu yana tam kapasite ile çalıştırılamayan bu binanın ne zaman tam randıman vereceğini sordum… O kadar masraf yapılan, para yatırılan binada toplantı salonları eğer Keşan Belediyesinin tiyatro etkinlikleri de olmasa neredeyse hiç kullanılmayacak duruma geldi çünkü…
Sayın Kaymakamımız da bu sorum üzerine önce ‘söz’ istedi basından ve destek olmaları şartıyla açıklama yapacağını belirtti…
Ancak ben o gün ‘söz veremem’ dedim, ne söyleyeceğinizi bilmeden…
Ya ‘Bir bomba koyup binayı patlatacağım(!)’ deseydiniz ne olacaktı Sayın Kaymakamım… Bu lafın gelişi tabii ki ama yine de ne söyleyeceğinizi bilmeden söz vermem ya da vermemiz mümkün değildi…
Buna rağmen açıklamanızı yaptınız ve planınızı anlattınız… Vallahi kim hangi mantıkla, hiçbir planlama yapmadan o binayı oraya dikmiş ve hizmete girmesine ön ayak olmuş karıştırmayalım ama o binanın orada tam randımanlı çalışması ancak 10 sene sonra olur… Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfını oraya geçirdiğiniz zaman da bizim Roman vatandaşlar yollara dökülür… O hizmeti zaten yoksullar alıyor… Minibüs paraları var mı? Baharda, yazda iyi de bunun karı var kışı var… Kalk Yenimescit Mahallesi’nden, yardım için Keşan’ın bir ucuna… Ah be Kaymakamım iyi düşünmüşsünüz, hepsini bir arada bütünlük içinde çalıştırmayı planlamanız güzel de bir de madalyonun bu kısmını düşünün… Size düz görünen madalyon sanıyorum ki yoksul ve fukaraya ters görünecektir…
Sözü çok uzatmadan 2012 yılında önce mantık ve akıl; sonra da sağlık ve mutluluk diliyorum herkese…
Ve ekliyorum… yine… Sayın İlçe Müftümüz, bu akşam hiç olmazsa tedbirli olun da… Kapınıza Noel Baba kılığında biri gelirse konuşmadan ya da elinize okumanız için bir kağıt parçası tutuşturulmadan içeri girin(!) Bu sefer Türkiye değil; dünya duyar sizi vallahi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder