6 Aralık 2011 Salı

MEĞER KEŞAN’DA HALK PARKI YOKMUŞ!

Keşan Belediyesi tarafından son zamanlarda yapılan en büyük sosyal faaliyetler arasında park yapımı geliyor. Havaların ısınması ile birlikte de parklar, vatandaşın tercih ettiği ilk mekanlar arasında yer alıyor.
Geçen gün yolda giderken bir vatandaş kesti yolumu… ‘Her şeyi gündeme getiriyorsunuz ama şu parkları bir yazıvermediniz’ dedi. Duraksadım, ne demek istediğini de algılayamadım… Bozuntuya da vermek istemeden ‘Ne varmış parklarda, ne güzel işte, neredeyse tüm mahallelerimizde vatandaşımızın rahatla gidip oturabileceği mekanlar oldu.’ şeklinde yanıt verdim.
‘Neşe Hanım, Neşe Hanım’ dedi beyefendi ve döktü içini: ‘Park dediğin, halk parkı dediğin, canın istediğinde gider oturursun. Çoluk çocuğu alır, cebinde paran olmasa da kendine bir sandalye bulursun. Hanımın evde poğaça yapmışsa, çocuğunun eline verir, parkta bakına bakına yedirirsin… Bizim parklar vatandaş parkı değil, birilerine yapılan rant parkı… Yiyecekle giremezsin, çay içmezsen oturamazsın, paran yoksa oturanları karşıdan seyredersin… Bugün Türkiye’nin çeşitli il ve ilçelerine gidin, kaç tane parkta böyle bir durumla karşılaşacaksınız bir araştırın. Var mı böyle birilerine kıyak çekmek… Onca masraf yap, halk için park yapıyorum diye konuş, işletmesini ver birilerine, sonra da halk parkı de… Bunlar halk parkı değil, rant parkı… Cennet Bahçesi’ne gidin de kapı girişindeki tabelayı bir okuyun… İçecekle girilmez… Şu Keşan’da bir tane halk parkı yok. Cumhuriyet Halk Partili bir belediyenin halktan değil de ranttan yana olması, Cumhuriyet Halk Partili bir vatandaş olarak beni rahatsız ediyor… En önemlisi de Keşan’ımıza misafir gelen kişilerin, biraz soluklanacağı, arabasındaki yiyeceğini oturup yiyeceği bir yer bulamamak, beni daha da rahatsız ediyor…”
Vatandaşım döktü içini… Doğruyu söylemek gerekirse ne Cennet Bahçesi’nin girişinde ‘İçecekle girilmez…’ tabelası olduğundan, ne de parklara gidildiğinde elinde yiyecek poşeti varsa ‘yiyecekle giremezsiniz’ denildiğinden haberdar değildim… Ben de vatandaşım gibi ‘halk parkı’ diye biliyor, canın istediğinde çekip bir sandalye oturabileceğini sanıyordum… Sayın Başkanım, vatandaşımızı gücendirmeyelim. Havalar ısındı, imkanı olmayanlar parklarda alacaklar soluğu. Park işletmecileri ile bir görüşün de, biraz daha ılımlı yaklaşsınlar vatandaşımıza… İmkanı olmayan vatandaşları evlerine mahkum etmeyelim… Hele hele Keşan dışından gelen misafirlerimizi böyle bir davranışla karşı karşıya hiç bırakmayalım…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder