2 Aralık 2011 Cuma

BU SEFER KARARI ‘BEN’ VERİYORUM…


Öğrencilik yıllarında herkesin gönlünde bir meslek yatar mutlaka. Ve o mesleğe sahip olabilme hayalleri kurar öğrenim hayatında. Ben de hep avukat olmayı hayal etmiştim öğrencilik yıllarımda…
İlk, orta ve lise yıllarında birçok öğretmenim tarafından meslek konusunda yakıştırmalar yapılmıştı bana… ‘Polis veya dedektif olmalısın’ demişti bir öğretmenim… Bir diğeri edebiyat yönümün kuvvetli olduğunu belirtip, öğretmen olmam tavsiyesinde bulunmuştu… Çok konuşan ve bilmiş tavrım ile de bazı öğretmenlerim avukatlık mesleğini yakıştırmıştı bana… Ben de avukat olmayı istemiştim… Hep de takılırdım ‘Benim çeneme kimse dayanamaz, davalıyı da davacıyı da kaçırırım duruşma salonundan’ diye…
Ancak geçtiğimiz günlerde davacı olarak girdiğim bir mahkemede asla avukatlık mesleğinin bana göre olmadığını anladım… Çünkü ben yalan bilgi veren hiç kimsenin savunmasını üstlenemezdim… Meslek icabı dahi olsa bunu yapmak bana göre değildi…
Belki bu yazımda birçok avukatı karşıma alacağım ve bana tepki gösterecekler ama karşı tarafın suçlu olduğundan emin olduğu halde bunu ifade edememenin ezikliğini ve çaresizliğini yaşayan birçok vatandaşımın da sesi olacağım… Hep söyler dururum yazılarımda vatandaşımın yanındayım diye… Bu yazımı da vatandaşımın yanında olmak adına aldım kaleme…
Kısa bir not yazacağım… Bu notum bazı hakimler ve doğru söylemeyenlerin savunmasını yapan avukatlara…
Bir vatandaş düşünün, bir kişi tarafından ‘tehdit’ ediliyor… Yeterli kanıtı yok… Ama bu kişi her fırsatta birileri aracılığı ile ‘canını yakacağının’ haberini gönderiyor… Ve vatandaş bunu ‘ihbar’ ediyor, mahkemeye veriyor… Ancak sanık ‘delil yetersizliği’nden ‘beraat’ ediyor… Ve bir gün o sanık gerçekten o kişinin ‘canını’ alıyor…
Bu sefer hakim benim ve kararı veriyorum; ‘Bu davanın kararını veren hakim ve avukatı ömür boyu vicdanları ile baş başa bırakıyorum; gazanız mübarek olsun…’
Davamı Adaletten alıp; Allah’a havale ediyorum. Biliyorum ki Cenabı Allah haklıyı ve haksızı şahit olmadan da ayırt eder. Allah’ın adaletine inanıyor ve haksızların en kısa sürede cezalandırılması için dua ediyorum…
Bu arada ne ben bir köyün hakimiyim; ne de köyümün bahçesinde villası olan avukatım var!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder