4 Aralık 2011 Pazar

ANJİYO İÇİN ŞAFAK; MR (EMAR) İÇİN KIRKLARELİ!

Geçenlerde yolum düştü İstanbul’a… İstanbul’da da Gaziosmanpaşa’ya…  Yaya gidiyorum, sağa sola bakınarak… Birden memleketlime rastladım ve ‘Hoyrola’ dedim. Eh, zavallı hastalanmış, derdine derman aramaya gitmiş büyük şehre. ‘Gel, biraz laflayalım.’ dedi. ‘Olur’ dedim. Geçtik bahçeden içeri, oradan buradan derken, laf lafı açtı. Laf lafı açarken de bizim memleketliler çoğaldı. Neredeyse sağım solum bizim memleketli olmaya başladı. Dedim ‘Bu ne tesadüf, hepiniz buradasınız’ dediler: ‘Doktor tavsiyesi’ Biraz şaşırdım… Geldim Keşan’a… Sonra kendimce bir araştırma yaptım… Baktım ki tavsiye iyi iş yapıyor… Yıllardır çözemediğim, Keşan Devlet Hastanesi’nde MR (Emar) çekiminin yönlendirilmesine; bir de bu eklenmişti. Senelerdir, Edirne ve Tekirdağ gibi yakın iller dururken, niye bu insanlar Kırklareli’ne MR çektirmeye giderler ve bu da hiç sorgulanmayıp, tıpış tıpış yol alınırsa; şimdi de İstanbul’da o kadar hastane varken; niye Gaziosmanpaşa, niye Şafak Hastanesi…
Keşan’a bence hastane değil; anjiyo yapılacak standarda sahip bir yenileme ve MR çekilecek bir cihaz gelsin. Yoksa bu işler daha çokkk tavsiye ile devam eder…
Sağlık Bakanı Recep Akdağ’da özel muayenelerin kapatılmasının özellikle üzerinde durarak, ‘doktor-hasta çıkar ilişkisi’nin önüne geçilmesinin hedeflendiğini belirtse de, özel muayene olmadan da çıkar ilişkilerinin tıkır tıkır yürüdüğü ortada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder