25 Mart 2015 Çarşamba

YANDI BİTTİ KÜL OLDU, FAİLLERİ MEÇHUL KALDI!..


   Bundan yaklaşık 1 yıl önceydi... 8 Nisan’da sene-i devriyesi gelecek!.. Sabaha karşı tam da olay gününün sabahı İl özel İdaresine ve Mecidiye Muhtarlığına devredilecek evraklar, yanıp kül olmuştu...
İsterseniz önce konuyla ilgili, hatırlamayacak olan vatandaşlarımıza bir hatırlatma yapayım...
   8 Nisan 2014 Salı günü sabaha karşı saat 06.00 sıralarında Mecidiye Belediye binasında yangın meydana geldi. Binanın 1. katındaki 4 oda eşyaları ile birlikte kullanılmaz hale geldi. Tesadüf bir vatandaşın olay saatinde binanın önünden geçmesi ve ilgililere haber ulaştırmasıyla itfaiye ekipleri yangına müdahale etti ve 2. kata sıçramadan yangın söndürüldü.
   7 Nisan 2014 Pazartesi gününü 8 Nisan Salı gününe bağlayan gece saat 01.30 sıralarına kadar ise, 2 belediye personelinin çalıştıkları ve İl Özel İdaresi ile muhtarlığa teslim edilecek evrakları torbalayarak, hazır hale getirdikleri de öğrenildi. Muhasebe odasından çıkan yangının ise elektrik kontağından çıktığı tahmin ediliyor.
Evet sevgili hemşehrilerim, yine aynı gün jandarma tarafından inceleme yapılıyor, bilirkişi geliyor raporlar tutuluyor ve detaylı incelemeye gönderiliyor, -yangının kesin çıkış nedeni- belirlenmek üzere...
   Yangın olayından yaklaşık 1 ay sonra ise dönemin Edirne Valisi Hasan Duruer geliyor Keşan’a... Muhtarlarla birlikte bir toplantıya katılıyor... O toplantıda bizzat ben sormuştum Sayın Valimize, ‘Mecidiye Belediye binasındaki yangının çıkış nedeni belli oldu mu?’ diye... Sayın Valimiz öyle bir hiddetle, ‘Yaktılar!’ demişti ki, toplantıdaki herkes -buz- kesilmişti... Ve ben yine Sayın Valimizin bu hiddetli çıkışının ardından, ben hemen hemen ayda 1-2 kez ilgili birimleri arayıp, sonucun gelip gelmediğini sordum ancak her defasında -gelmedi- cevabıyla karşılaştım... 6 ay boyunca cevap alamayınca da, doğrusu ümidi kestim... ‘Demek ki, yanacak bitecek kül olacak, kimse akıbetini sormayacak!’ diye düşündüm ve irdelemekten vazgeçtim...
   Ancak geçtiğimiz günlerde, böyle üstüne bir bardak soğuk su içtiğimiz(!) olayların çetelesini tutarken, baktım ki sene-i devriyesi yaklaşan ilk faili meçhul(!) olay bu... Ben, son kez faili meçhul olayları hatırlatayım da, faillerini bulmaksa artık sorumlularının insafına!.. Saygılarımla...






,
Not. Eğer son 6 ay içinde olay aydınlandı ise ve yangının çıkış sebebi kesin olarak belirlendi ise, bu konuda kamuoyunun da bilgilendirilmesi gerekirdi diye düşünüyorum... En azından kimseyi zan altında bırakmamak adına...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder