8 Mart 2015 Pazar

İT İTE İT DE KUYRUĞUNA!..


   Ya da vatandaş polise, polis belediyeye, belediye de yine polise!.. Anlayacağınız kimsenin iş yapmaya niyeti yok... Başından savma meselesi sadece... ‘Çare bulalım, sorunu çözelim, sen-ben ne farkeder’ diyeceklerine, sorumluluğun başkalarında olduğunu söyleyip, rahatlıyorlar kendilerince... Vatandaş şikayet etse bir türlü, etmese bir türlü... Şikayet edeyim ve bu vurdumduymazlığı aza indirelim diyor, ancak şikayet ettiği kurumun darbesiyle karşılaşıyor!.. Şikayet edeceği muhatabı bulana kadar da, atı alan Üsküdar’ı geçiyor!..
   Evet sevgili hemşehrilerim... Tarih: 5 Mart 2015 Perşembe. Saat 15.30 sıraları... Paşayiğit Caddesi’nde aracı ile seyir halinde olan bir vatandaşımız, tek yön kuralına uyarak Halk Ekmek Şirketi istikametine doğru gidiyor... Ve bu esnada da tek yön uygulaması ihlali yapan araçların karşıdan geldiğini görünce, doğal olarak durup, ‘ters yönde gidiyorsunuz’ şeklinde uyarıda bulunuyor... Aldığı cevap mı? Biliyoruz!.. Yani sürücüler, bile bile ihlal yapıyorlar ve doğru yönde giden sürücüleri de zor durumda bırakıyorlar... Bunun üzerine bu vatandaşımız 115 Polis İmdat Hattı’nı arıyor ve karşılaştığı durumu anlatıp, ihbar ediyor... Hattın ucundan gelen ses kendisine önce, ‘inşallah Emniyet’te kaydı vardır!’ şeklinde oluyor ve daha sonra ise ‘bu yoldaki trafik düzenlemesi ve kontrolü zabıtalara ait’ diyor... Vatandaşımız kararlı ve ısrarlı bir şekilde bu sefer de Keşan Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürünü arıyor ve olayı aktarıyor... Kendisine uyarısından dolayı teşekkür eder yetkili beyefendi, daha sonra ise, ‘sizi yanıltıyorlar. Biz gerekli tabelaları yerine koyarız, kontrolü ise polise aittir’ diyor... Bunun üzerine ise bu vatandaşımız hâlâ yılmayarak tekrar 155 Polis İmdat Hattı’nı arıyor ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünden gelen cevabı, ilgili memura aktarıyor ve üstüne üstlük de ‘beni bir vatandaş olarak niye yanıltıyorsunuz?’ şeklinde bir cümle kuruyor... Karşıdan gelen ses, ‘öyle değil beyefendi ama ben yine oraya bir ekip yönlendirdim’ şeklinde oluyor...
   Geçmiş olsun!.. Şu okuması 2 dakika süren diyalogun canlı olarak yaşanması nereden baksanız 15-20 dakika... Yahu bir karar verin, kimin ne işe bakacağını aranızda çözün de vatandaşımızda kimi kime şikayet edeceğini bilsin... Sizin görevinizi de bulmaca gibi biz mi çözeceğiz!.. ‘Ha, bizim iş yapmaya niyetimiz yok’ derseniz o başka mesele... Vatandaşım da itle, kuyrukla vakit geçirmesin boş yere!.. Saygılar benden size...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder