16 Mart 2015 Pazartesi

PARK YASAĞI MI, HER YER -ÇIFIT ÇARŞISI- GİBİ!..


   Tarih: 12 Mart 2015 Perşembe... Keşan’daki yerel gazetelerin hepsi, değişik başlıklarla çarşı merkezinde bulunan ve park yasağı olan caddelerde yapılan uygulamaya yer verdi sayfalarında... Kimisi caddelerin boşaldığına vurgu yaptı, kimisi kesilen cezalardan bahsetti, kimisi caddelerin rahatlamasından... Bu caddeleri kullananlar bir ‘oh’ çekti derinden... Şükür artık trafikte sıkışma yaşanmayacak, neredeyse günün 14 saatini özel park yeri gibi kullanan sürücülerden kurtulacak, çarşı merkezinde 5-10 dakikalık işi olan vatandaşım da aracını sadece işini görene kadar bu caddelere park edebilecekti... Hem polis özveri gösterecek hem de esnaf destek olarak, işbirliği içinde park uygulaması düzene girecekti... Haberin gazetelerde yer aldığı gün ben de çarşı merkezindeydim ve bizzat caddelerdeki ferahlığı gözlemledim... İçimden de ‘bakalım kaç gün sürecek!’ dedim... Haberin çıktığı gün ve ertesi gün caddelerdeki ferahlık devam etti... Hafta sonu hakkında hiçbir bilgim yok ancak bugün yeniden çarşı merkezine çıktığımda, eskilerin bir sözü vardır -çıfıt çarşısı gibi!- işte aynen böyleydi... Bırakın tek sıra parkı, araçlar çifter çifter sıralanmıştı... Ve gazetelerde çıkan bu açıklamanın üzerinden daha hafta bile geçmemişti... Ortada ise ne polis ne zabıta ne de durumdan şikayetçi olan esnaf vardı!.. Anlayacağınız -çıfıt çarşısına- alışık olan tüm ilgililer, belli ki halinden memnundu ve yadırgayıp da durumu ilgililerine bildiren yoktu... Ancak benim ilgimi çekmiş, rahatsızlık duymuş, bir vatandaş olarak aldatıldığımı hissetmiş ve hemen fotoğraflayıp, yazmak üzere gözlemde bulunmuştum... Ve evime geldiğim gibi de bilgisayarın başına oturup, yazmaya başladım...
   Madem bir işin sonunu getiremeyecektiniz, neden paçaları sıvadınız... Siz zanneder misiniz ki iki gün denetlemekle bu işin sonucunu göreceksiniz... En az 1-2 ay boyunca sürekli olarak bu caddelerde kontrol yapmalısınız ve tamamen düzeni oturttuğunuzdan emin olduktan sonra ihbar odaklı kontrol yapabilirsiniz... Ha, maksadınız gazetelerde yer bulup, ‘dostlar alışverişte görsün’ hesabı ise ona diyecek sözüm yok... Ama işte böyle bir düşman(!) çıkar, bütün foyanızı da ortaya koyar...  Saygılarımla...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder