9 Mart 2015 Pazartesi

KALDIRIMA GEL KALDIRIMAAA, AMA YANINDA MERDİVEN GETİRMEYİ DE UNUTMA!..


   Şaka falan yaptığım yok... 30 cm. yüksekliğindeki kaldırımdan 5 yaşındaki çocuğun, 70 yaşındaki amca ve teyzelerimizin, 90 yaşındaki nine ve dedelerimizin nasıl ineceğini bana söyler misiniz? Vallahi ben 46 yaşında olduğum halde inemedim, bereket engelli vatandaşlarımız için kenarda rampa yapılmış da oradan iniverdim!.. Sakatlık bende mi acaba dedim!.. Ancak az ileride bekleyip, benden sonra kaldırımdan inmek isteyen vatandaşlarımızın ne yapacağını gözlemledim... Hepsi benim taktiğimi uyguladı, engelli vatandaşlar için ayrılan bölüme yöneldi!.. Tebrikler vallahi... Sonunda Keşan’daki tüm vatandaşlarımız engelle yaşamaya yöneltildi!..
Oh be... Biraz içimi döktüm... Şimdi olayın nerede gerçekleştiğini dile getireyim... Yine öarşı göbeğinde canım, değil öyle kenar ya da köşede!.. Anafartalar Caddesi’nde Keşan Ortopedik Engelliler Çocuk Parkı ile Dalından Manav’ın tam ortasında kalan bir alışveriş mağazasının önünde... Hem üşenmedim ölçtüm de... Bir iki kaldırımdan inmeye niyetlendim, baktım sakata gireceğim, hemen engelli vatandaşlarımızın kullanımı için hazırlanan rampaya yönelip caddeye indim... Tabii ki yüksekliğini de merak ettim... Yanımda metre olmadığı için mecburen karışladım... Karışlarken, bir şeyin de farkına vardım... Kaldırım üstüne kaldırım yapıldığının!... Sonra fotoğrafladım... Biraz gözlemledim ve evime gelip, karışlarımın karşılığı olan yüksekliği buldum... Tam tamına 30 santimetre... Sonra dedim kendi kendime, ya bir daha kaldırım yapmaya kalksalar, demek ki olacak 45 santimetre!.. E mecburen gerekecek o zaman her vatandaşa bir merdiven de cebinde!.. Portatifinden canım... Katla cebine koy, kaldırım görünce aç, kullan!.. Yoksa kaldırımda kalırsın, aşağıya inmek için de itfaiyeyi çağırırsın!..
   Yani Keşan’da şöyle bir turlayıp da olumsuz bir durumla karşılaşmadan evime döndüğüm gün Bayraklı Babaya bayrak asacağım!..
   Hadi evimin bulunduğu sokakta kaldırım üstüne kaldırım döşediler, hadi mahalle sakinleri belli aralıklarla taş koydu ve kaldırıma taşa basarak çıkıyor... Yok, yok şaka falan yapmıyorum... Hatta daha önce fotoğraflayıp, yazmıştım bile... Ama hadi bizim buralardan kuş uçmaz kervan geçmez diyelim... Ama çarşının göbeğine de kaldırım üstüne kaldırım döşenir mi be... Olur ama bu kadarı olmaz... Vatandaşın gözünün içine baka baka, batıra batıra bu kadar düzensiz ve vurdumduymazca iş yapılmaz... Buyurun fotoğraflarla görelim ve Keşan’ın nasıl ve ne şekilde yönetildiğine bir kez daha şahit olarak, hep birlikte Bayraklı Babaya bayrak dikelim!.. Saygılarımla...
  







 Not: Fotoğrafların 2 tanesi daha önce evimin bulunduğu sokakta çekilmiş fotoğraf, 2 tanesi de bugün çarşı merkezinde çektiğim 2 fotoğraf... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder