22 Ocak 2015 Perşembe

HEPİMİZ PATİSKAYA SARILIP GİDİYORUZ!..


   Dün sabah babamı arayan ve benim de müdahil olduğum telefon yoluyla dolandırıcılık olayında yaşadığımız diyalogun ardından, bu seferde benim cep telefonum çaldı... Tam da dolandırıcıları yine hayal kırıklığına uğratmamın şerefine Türk kahvemi yudumlarken, sigaramı da tellerken... Beni sabah saatlerinde arayan bir Roman vatandaşımız idi ve ‘hayırdır sabah sabah beni rüyanda mı gördün’ dediğimde, içini dökmek(!) istediğini belirtti...
   ‘Ya abla’ diye başladı söze... Kafası pek karışıktı Roman vatandaşımızın... ‘AK Partili olan Roman vatandaşları için, bir parça erzak ve kömüre sattınız kendinizi diyorlar’ cümlesi ile konuşmasını sürdürdü... ‘Eee... ne olmuş diyorlarsa, yalan mı?’ diye sordum kendisine... ‘Evet abla doğru. Bize erzak verdiler, kömür verdiler, yeşil kart verdiler, biz de oyumuzu verdik... Açtık karnımız doydu, üşüyorduk ısındık, paramız yoktu doktora gidemiyorduk ama şimdi bedavadan gidiyoruz neden bizi yadırgıyorlar’ cevabını verdi bana... İçini döktüğünü ve telefonu kapatacağımız düşüncesiyle, ikinci sigaramı yakma ve kahvemi rahatla yudumlama hazırlığındayken, ‘Hadi biz fakirlikten AK Partili olduk, sebeplendik. Ya zenginlere ne demeli be abla? Onlara neden sormazlar, siz neden AK Partili oldunuz, neyinden sebeplenirsiniz diye?’ demesin mi bana... Şimdi ne cevap verirsin sorusu karşısında bu garibana... ‘Etinden, sütünden, balından, kaymağından, bankasından, toprağından, arazisinden, ihalesinden, yolundan, suyundan, hayvanından, ayakkabı kutusundan, kasasından, köprüsünden, bağından, bahçesinden!’ mi diyecektim Roman vatandaşımıza... ‘Takma kafana’ dedim kısaca... Sen açtın aldığın erzak karnını doyurdu, kış aylarında donuyordun şimdi ısınıyorsun, hastalanınca doktora gidemiyordun şimdi tedavini oluyorsun; onlarında bankada paraları vardı üstüne katmer yaptı, çocuklarının geleceği garanti altındaydı şimdi torunlarınınkini de garantiye aldı, 1000 dönüm arazisi varsa 5000 dönüm yaptı, milletler arası iş yaparken, uluslar arasına açıldı, aldıkları ihalelerin sayıları arttı!.. ‘Hiç ama hiç takma kafana’ dedim yine Roman vatandaşımıza... Dünya malı dünyada kalıyor ama hepimiz birer faniyiz bu dünyada ve giderken boyumuza ve kilomuza göre aynı cins patiska parçasına sarılıp gidiyoruz öteki dünyaya... Ya birimizinki 2 metre az ya da 2 metre çok oluyor en fazla...   Sen asıl ebedi hayata göçeli 77 yıl olmasına karşın hâlâ tüm dünya insanının hafızasından silinmeyen Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün yolundan ve izinden ayrılma... Onu unutma, unutturma... O faniler elbet unutulacak ancak Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk daima kalbimizde yaşayacak... Bugün açlık hissedebilirsin, üşüyebilirsin ama Ulu Önderimiz sayesinde Türk evladısın ve özgürce yaşamaktasın... Özgürlük satın alınamaz ancak erzak da kömür de satın alınabilir... Bunu sakın unutma ve geleceğini satma!.. Saygılarımla...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder