16 Ocak 2015 Cuma

HARUN ÇİL DE GECE OPERASYONUNA KURBAN GİTTİ(!)


   Keşan İlçe Emniyet Müdürümüz Sayın Harun Çil, hani bizim şu milletvekillerinin gece operasyonunda yaptıkları kıyak emekli maaş zammı gibi ani bir atama ile görev değişikliğine uğradı…
   Atama kararının bir gazetede yayımlanmasının ardından arayan 2 kişi ‘Haber atlamışsın’ derken; birçok kişi ise ‘sebebini’ sordu,‘Neden acaba?’ dedi ve ‘Her şeyden önce çok efendi, dürüst, samimi ve işini iyi yapan biriydi, çok üzüldük…’ diye ekledi…
   Evet, Harun Bey, bana göre de beyefendi, dürüst, samimi ve taşıdığı görevi layığı ile yapan biriydi…
   Beni arayan birçok kişi gibi ben de ani atama kararından üzüntü duydum… Bu üzüntüm de sadece kendi adıma değil; aynı zamanda Keşan adına duyduğum bir üzüntüydü…
   Bu yazımı daha dün yayımlayacaktım ancak şu ‘sebep ve neden acaba’yı biraz daha iyi düşünmem gerektiğine inandığım için bir gün daha beklettim…
   Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, bugüne kadar yazdığım köşe yazılarımda, üç tane yazım hariç hep eleştirilere yer verdim… Şu meşhur Ankara ziyareti sonrasında Keşan Kaymakamı Ahmet Narinoğlu’na, gösterdiği önderlik; doktor eşlerine, sessiz sedasız yıllardır öğrencilere verdikleri burslar nedeniyle; bir de Keşan Kültür ve Turizm Festivali’nde yer alan Bulgaristanlı ekibin Keşan’a gelmesini sağlayan Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan’a, katkılarından dolayı teşekkür yazısı yayımlamıştım… 250’nin üzerinde yayımladığım köşe yazılarımdan, içinde teşekkür içeren bu dördüncü yazım olacak.
   Ancak bu teşekkür yazım biraz daha hüzünlü, biraz daha buruk…
   Evet… Harun Çil Edirne’ye gidiyor… Muhtemelen 31 Aralık 2011 Cumartesi günü izine ayrılacak ve izin bitiminde de Edirne’deki yeni görevine başlayacak… İşin özeti: Keşan işe yarayan bir ADAMIkaybetti…
   Çünkü Harun Çil ve ekibi; Keşan’da kanayan bir yarayı yani fuhuş sektörünü alt etmeyi başardı…
   Çünkü Harun Çil ve ekibi; Keşan’da alkoliklere göz açtırmadı…
   Çünkü Harun Çil ve ekibi; mahkeme serbest bıraksa da hırsızları kısa sürede ele geçirdi ve adalete teslim etti…
   Çünkü Harun Çil ve ekibi; 24 saat aralıksız hizmet vererek, Keşan ve Keşanlılar için seferber oldu…
   Harun Çil bunun için de mükâfatlandırıldı(!)
   Sayın Emniyet Müdürüm, bizim Keşanlılar böyledir… İşine gelmeyenleri, onların çıkarlarına göre hareket etmeyenleri, işini doğru yapanları, ADAM gibi ADAM olanları tutmazlar, sevmezler…
   Keşan’da kalmak için oto b.ka bulaşmayacaksın, kimsenin tavuğuna kışt demeyeceksin, hep arkalarını sıvazlayacaksın, herkese ağam paşam diyeceksin… Yoksa bir gece operasyonuyla kaydırıverirler adamın ayağını…
   Gelelim ‘sebep’ ve ‘neden acaba’ya…
   Düşündüm düşündüm ancak aklıma sadece birkaç sebep geldi…
Harun Çil ile birlikte Emniyet Amiri Aydın Özdemir’in de atanması aklıma öncelikle şu nedeni getirdi… Acaba dedim… Olabilir mi?
   1) Hani 9 Kasım 2011 tarihinde AK Parti Edirne Milletvekili Mehmet Müezzinoğlu’nun katılımı ile Lüleburgaz Müzisyenler ve Roman Halk Dansları Kültür ve Yardımlaşma Derneği Mehteran Takımı eşliğinde yürüyüş düzenlenmişti… Hastane Caddesi’ndeki Orman İşletme Müdürlüğü önünde toplanan korteje de yürüyüş için izin alınmaması nedeniyle Emniyet Amiri Aydın Özdemir tarafından uyarıda bulunulmuş ve “Şu an yapmış olduğunuz, 2911 Sayılı Kanun’a muhalefettir. Bu eyleminizi en kısa sürede sona erdirip, kara yolunu trafiğe açmanız gerekiyor. Kara yolunu trafiğe açmadığınız halde, 2911 Sayılı Yasa haricinde ayrıca yaptığınız suç teşkil edecek ve yaptığınızla ilgili Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacak.” denilmişti… Özdemir tarafından katılımcılara 3 kez dağılmaları konusunda uyarı yapılmış ancak buna karşın kortejdekiler uyarıyı dikkate almayarak yürüyüşe başlamıştı… Ve o esnada da Sayın Müezzinoğlu’nun Siyasi Danışmanı Orhan Albayrak tarafından on numaralı bakış(!) atılmıştı… ‘Ben sana haddini bildiririm(!)’ gibi…
   Ve yine o yürüyüşü İlçe Emniyet Müdürümüz Harun Çil de uzaktan takip etmişti… ‘Acaba’ diye düşündüm kendi kendime… Hem Çil hem de Özdemir’in aynı anda atama kararı bu nedenle olabilir mi?
   2) Fuhuş sektörünün önemli bir ayağı çökertildi… Art arda yapılan operasyonlar yıllardır küçük yaşta kadınlar üzerinden kırılan parayı bıçak gibi kesti… Para basan babalar, dara düştü…
   3) Ne güzel içiyorduk… Dağıtıyorduk… Sapıtıyorduk… Batırıyorduk… Vuruyorduk… Kırıyorduk… Düzen oynadı… Düzen sarsıldı… Düzen çatırdadı… Düzen tehlikeye girdi… Eeee düzeni bozulanlar ve bozulma tehlikesi yaşayanlar birlik oldu, oyun oynadı ve kazandı…
   4) Hırsızlık şebekelerini kısa sürede yakalarsan, devlete teslim edersen… İşte sonu bu olur… Elbet bu şebekelerin altında da birilerinin eli ayağı vardır… Elleri kırılanlar öyle ya da böyle intikamını alır…
Vallahi daha ne diyeceğimi bilemiyorum… Durup dururken bir amiri hem de işini layığı ile yapan bir amiri neden yerinden oynatsınlar… Mutlaka biri işini tıkır tıkır yürütürken, o birisi yine takır takır olmaya başlarsa elinden geleni ardına koymaz, haksız da olsa, çıkarcı da olsa, huysuz da, hırsız da, katil de olsa arkası kuvvetliyse işini götürür...
   O nedenle hayırlı başınız varmış Sayın Müdürüm; bizim memleketimizde de ülkemizde de işler böyle yürüyor… İş yapmayacaksın… Düzgün çalışmayacaksın… Yan gelip yatacaksın, herkesi kendi haline bırakacaksın… O zaman senden iyisi olmaz, mevki de senin, makam da senin, para da senin, her yer senin olur… İşini de tıkır tıkır yürütürsün…
   Bu arada Sayın Kaymakamım, Keşan’ın mülki amiri olarak size açık şikayet ve talebimi yolluyorum: “Keşan’da rayına girmeye başlayan ve belli bir mesafe alınan bu düzenin yeniden sil baştan olmaması için yetkinizi, mevkinizi kullanıp, ilgili yerlere ulaşın ve Müdürümüzün Keşan’da kalmasını sağlayın… Eğer buna yetkiniz varsa ve yapabileceğiniz halde adım atmazsanız, size hakkımı helal etmiyorum…”
   Çok Saygıdeğer İlçe Emniyet Müdürümüz Harun Bey, size yeni görev yerinizde başarılarınızın devamını dilerken; Keşan’a ve Keşanlılara verdiğiniz hizmet nedeniyle teşekkürlerimi iletiyorum… Saygılarımla...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder