26 Ocak 2015 Pazartesi

HASTANE CADDESİ-MİGROS ARASI; 1 BUÇUK SAAT VE 5,25 TL, BUYUR BURDAN YE!..


   


    Bugünkü köşe yazımda aslen Keşanlı olmayan, henüz Keşan’ı çokta iyi tanımayan ancak eşinin görevi gereği Keşan’da ikamet eden bir kadın yolcunun başından geçenleri ve benimde bizzat şahit olduğum bir olayı paylaşacağım sizlere... Bu arada aslında bu olay 1 hafta önce yaşandı ancak S.S. 25 No'lu Keşan Şehiriçi Minibüs Taşıyıcılar Kooperatifi'nin geçtiğimiz pazar günü (dün) kongreleri olduğunu öğrenince bugüne erteledim... Neme lazım ‘Neşe Hanım yazdı seçimi kaybettik’ diye günah keçisi bile ilan edilebilirdim!.. Neyse seçim bittiğine göre, bende rahatla içimi dökebilirim!..
   19 Ocak 2015 Pazartesi günü idi... Saat 12.20’yi gösteriyordu... Çarşı merkezine gitmek üzere evimin yakınında bulunan Yuvam Evleri yolcu durağına gittim ve 4 numaralı hat olan buçuk minibüsünün gelmesini bekliyordum... (Merkez Anaokulu karşısındaki) Saat 12.32’yi gösteriyor ve hâlâ minibüs gelmemişti... Tam o anda; kalkış noktası İstasyon Mahallesi’nden olan yolcu minibüsü güzergahını tamamladıktan sonra Yuvam durağına (son durak) yolcularını bırakmak için gelmişti... Aynı şekilde ilk hareket durağı olan Yuvam durağına minibüs gelmeyince, bende neden geç kaldığını şoföre sormak ya da hatırlatmak üzere minibüse doğru ilerledim ki minibüste bir kadın yolcu vardı ve şoförle diyalog halindeydi... Bu kadın yolcu Hastane Caddesi’nden minibüse binmiş ve şoföre de ücretini verirken ‘Migros alır mısınız?’ demiş... Ve 70 küsur yaşlarında olan bu şoför, kadın yolcuya minibüsün Migros yönüne gitmediğini söylemeyip Aşağı Zaferiye Mahallesi Yuvam Evleri’ndeki Yuvam durağına kadar getirmiş... Keşan’ı çok iyi bilmeyen ve hâlâ minibüsün yoluna devam edeceğini sanan bu kadın yolcu, doğal olarak minibüsten inmeyince şoför ona ‘son durak’ demiş... Kadın yolcu ısrarla ‘Ama ben Migros’a gitmek için bindim ve size yol ücretimi de bunu belirterek verdim, beni neden uyarmadınız, ben şimdi ne yapacağım, hiç olmazsa beni oraya ulaşabileceğim bir minibüs durağı noktasına kadar bırakın’ dese de, (bizzat bu konuşmalara şahit oldum) şoförün verdiği cevap ‘benim işim buraya kadar, buradan sonrasına karışmam!’ deyip, bu kadını minibüsten inmeye zorladı ve öylece bıraktı... Kadın şaşkındı ve ‘ben şimdi ne yapacağım, nereye gideceğim’ diyordu kendi kendine... Hanımefendiyi sakinleştirdim ve ‘ben size yardımcı olurum telaşlanmayın. Şimdi diğer minibüs gelir ve ona birlikte bineriz, o zaten Migros’a kadar gidiyor’ dedim... Bu arada saat 12.38’i gösteriyordu ve hâlâ buçuk minibüsü gelmemişti... Kooperatif başkanının cep numarası kayıtlı olması münasebeti ile hemen kendisini arayıp buçuk minibüsünün gelmediğini ve mağdur olduğumuzu belirttim... Ne dese beğenirsiniz; okul saatlerinde minibüsler Yuvam durağına çıkmıyormuş, zaten burası güzergahta da yokmuş ama inisiyatiflerinden, vatandaş mağdur olmasın diye çıkılıyormuş... Önce, ‘şaka yapıyorsunuz!’ dedim... Oldukça sinirlenmiştim... Çok fazla yolcu minibüsü ile yolculuk etmiyordum ancak bu konuda bildiğim bir şey vardı ki; minibüslerin okul giriş ve çıkış saatlerinde bazı duraklara uğramadığı yönünde bir bilgi verilmemişti, kamuoyuna duyurulmamıştı ve başkanın dediği gibi, ‘inisiyatif ve vatandaş mağdur olmasın’ meselesi değildi... Eğer buraya durak yapıldıysa ve minibüslerin tabelasında fotoğrafta görüldüğü gibi YUVAM yazıyorsa ve minibüs saatleri saat başı ve buçuk olarak belirlendiyse düpedüz vatandaş mağdur ediliyordu... Hem de sadece minibüsçülerin inisiyatifi ile!.. Yapacak bir şey yoktu tabii ki o an için... 1 saat daha bekleyemeyeceğimize göre kadın yolcuyla indik Anafartalar Caddesi’ne ve 2 numaralı minibüsü bekledik birlikte... 2 numaralı yolcu minibüse geldi ve bu kadın vatandaşımızla birlikte çıktık çarşı merkezine... Bu arada da sohbet ettik tabii ki yolculuğumuz süresince... Kadın vatandaşımıza Migros’a ulaşmak için bir yolcu minibüsüne daha bineceğini ve bu konuda yardımcı olacağımı belirttim kendisine... Migros’a gidecek minibüsü beklerken bu kadın yolcu bana, Hastane Caddesi’nden minibüse bindiği saatin 12.20 olduğunu söyledi ve o anda saatimize baktığımızda üstünden tam 1 saat 15 dakika geçmişti!.. Hemen minibüs gelse, en az 15 dakikada Migros’a varması sürecekti... Ve yine bu kadın yaşadığı bu gelişmeyi benden özellikle yazmamı istedi... Ve yine yine bu kadın, Hastane Caddesi Migros arasındaki mesafeyi en az 1 buçuk saatte almış, 3 ayrı yolcu minibüsü değiştirmiş ve üç kez 1,75 TL olmak üzere toplam 5,25 TL bedel ödemişti... Yine her şeyden önemlisi de; eğer bu kadın vatandaşımız, Keşan’ı çok iyi bilmeyen bu kadın vatandaşımız eğer kendisine yardımcı olacak birileriyle karşılaşmamış olsa idi, Yuvam durağında ne yapacağını dahi bilmeyecek ve bir şoförün vurdumduymazlığı, duyarsızlığı yüzünden asıl o zaman mağduriyet yaşayacaktı... Bu anlattıklarımın hepsi birebir yaşanmış ve bizzat şahit olduğum bir olaydır... Abartı yoktur ancak eksiklikler vardır... Eksiklik derken; bu kadının öfkesi, çaresizliği, şaşkınlığı, dilinden istemeyerek de olsa dökülen kelimeler...
   Şimdi size sesleniyorum S.S. 25 No'lu Keşan Şehiriçi Minibüs Taşıyıcılar Kooperatifi'nin yöneticileri; eğer Yuvam durağına belli saatlerde minibüs gelmiyorsa bunu lütfen kamuoyuna duyurun... Ya da yolcu minibüslerindeki tabelalardan -YUVAM- yazısını silin ki vatandaş çaresine baksın ve kandırılmasın... Minibüs şoförlerinden vatandaşa daha duyarlı ve yardımcı olmaları konusunda nasihatte bulunun... Yolcuları bedava taşımıyorsunuz ve aldığınız 1,75 TL’lik bedelini iyi bir hizmet olarak geri verin... Her şeyden önemlisi de; yolcu sizin velinimetiniz bunu unutmayın... Umarım bir daha böyle kötü izlenim bırakan olaylar yaşanmaz ve yolcular mağduriyet yaşamaz... Bu arada duyarlılık gösteren minibüs şoförlerine de teşekkür ediyor ve etmeyen meslektaşlarını uyarmalarını diliyorum... Saygılarımla... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder