3 Ocak 2015 Cumartesi

AŞAĞI ZAFERİYE’Yİ KARIŞTIRAN MEĞER SARI NATAŞA İT’MİŞ!

   
   Mektuplar adres değiştirdi! Dün sabah yatağımdan kalktım, evden çıkmak üzere hazırlığımı yaptım ve evimin dış kapısına yöneldim... Koridordan tam kestiremedim ama beyaz bir kağıt çarpıyordu karşıdan gözüme... ‘Hay Allah’ dedim kendi kendime... Acaba işten eve girerken, telaşla çantamdan bir şeyler düşmüş olabilir miydi kapı önüne... Kendi kendime kuruyorum ama bir taraftan da kapıya doğru ilerliyorum... Derken, geldim kapının yanına ve eğilip yerden kağıdı aldığımda, mahalleliden bir mektupla karşılaştım sabah sabah... Gece 00.30 sıraları eve girip, sabah 07.30’da kapının önünde olduğuma göre, bu zaman dilimi aralığında yazılıp, salını verilmişti kapımın eşiğinden içeriye... Ancak öyle akıcı bir dil ve espriyle yazılmıştı ki bu mektup, sayelerinde başladım güne pür neşe...
   Hatırlarsanız, bundan 1-2 gün önce, mahalledeki köpeklerden şikayet etmişler ve haberin gazetemizde yer aldığı aynı gün de, Keşan Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekiplerince çalışma yapılıp, başıboş köpekler toplanmıştı... Ben de sanmıştım ki, bizim mahalle artık huzura erdi... Lakin mektubu okuyunca, anladım ki sevinçler kalmış kursakta!
Bakın ne yazmışlar bana: ‘Köpekleri topladılar ama Nataşa’yı bıraktılar! O Nataşa yok mu o Nataşa, topladı yine Keşan’ın bütün itlerini başına!’
   Meğer, bir sarı dişi it varmış, bizim mahalleli de ona ‘Nataşa’ ismini vermiş! İki kıvırtıp, kuyruk sallıyormuş, Keşan’da ne kadar erkek it varsa mahalleye topluyormuş... Nataşa’nın başına toplanan itler de, ‘bana salladı, sana salladı’ diye, birbirlerini yeyip, havlamaktan kuduruyormuş! Nataşa’yı beslemek için çöp konteynerlerini altüst ediyor, ne kadar yiyecek artığı varsa Nataşa’nın önüne koyuyor, bizim Nataşa da keyfinden yerlerde yuvarlanıyor, bir taraftan da cilve yapıyormuş! Nataşa’yı kıskanan itlerin bazıları hıncını yoldan gelip geçenden çıkarıyor, vatandaşımı kovalayıp, aklını başından alıyormuş... Anlayacağınız bir mahalleyi ayağa kaldıran, canından bezdiren, evinden çıkartmayan, işte bu sarı Nataşa dişi itmiş!
   Yaa... sevgili hemşehrilerim... Nataşa’nın sarışını insanda da itte de facia! Bizim itler Keşan sokaklarında dolaşa dolaşa, ne kadar kötü huy varsa hepsini kaptılar, şimdi de başladılar uygulamaya! Ne bu Keşanlı kadınların çilesi Allah aşkına... Nataşa’nın insanından çek, itinden çek, enceğinden çek... İşin kötüsü de... İnsan Nataşa’lar sadece paralı ve alkoliklerle oynuyor ve belli bir kesimi kıskacına alıyorlar... Ancak Nataşa’nın itinin parayla da işi olmayınca, topluyor ne kadar erkek it varsa başına! Bu sarışın it Nataşa var ya Nataşa, Aşağı Zaferiye Mahallesi’ni çevirmiş sokak pavyonuna!
   Sarı Nataşa itin, Keşan Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekiplerince, en kısa sürede alınıp, mahallenin huzura kavuşturulması dileğiyle... Saygılar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder