30 Ocak 2015 Cuma

DİLENCİ TEYZEM İPHONE 5 KULLANIYORMUŞ!..



   Malum Keşan’daki dilencilerimiz... Zaman zaman dile getirmiş ve hali vakti yerinde olduklarına değinmiştim... Bunun yanı sıra müşteri gördükleri işyerlerine girmelerinden, hem esnafı hem de müşteriyi zor durumda bıraktıklarından da söz etmiştim... Hatta bir vatandaşımızın dilencilerle ilgili yazdığım köşe yazısından sonra bana ulaşmasını ve falanca köyde 3 katlı evi bulunduğunu, yediğinin önünde yemediğinin arksında olduğunu belirttiğini söylemiştim... Hatta daha da ileri gidip, ‘kapılarında bir domuz eksik!’ Neşe hanım demişti... Ve en önemlisi de gerçekten ihtiyacı olan insanların dilenemeyeceğinden de bahsetmiştim...
   Hep önümüzü keser, ‘Allah rızası için ekmek parası’ der bu dilenciler... Verirsen senden iyisi yok... Allah ne muradın varsa versin, Allah seni sevdiğine kavuştursun, Allah seni kazadan beladan korusun... Ola ki vermezsen de, vermeyenin de duyacağı gibi mırıldanırlar hatta bela bile okurlar!.. Birçok insan da belaları tutacak(!) korkusundan adeta vermezlerse günah işleyeceklerini sanırlar!.. Ne günahsı be kardeşim... Bugün sosyal paylaşım sitesi olan Facebook’ta gördüğüm paylaşımdan sonra ne kadar doğru düşündüğümü ve yanılmadığımı da bir kez daha anladım... Bizim Keşan’ın meşhur dilencilerinden birini telefonla konuşurken görüntülemiş bir vatandaşımız...  Telefonun markasını yine hiç sormayın!.. İphone 5 kullanıyormuş bizim dilenci teyzemiş... Şöyle bir İntermet’te araştırdım, bin TL ile 2 bin TL arasında değişen fiyatlarla sahip olunabileceği bilgisine ulaştım... Vallah telefonun markasını ve fiyatına takmadım da, teyzemin o telefonu nasıl kullandığını hayretle karşıladım!.. Daha akıllı telefonu ben bile doğru düzgün kullanamamaktayım!.. Neyse bunların hepsini boşverelim de, bir daha ‘aman dilenciye para vermezsek bedduası tutar’ korkusuna kapılan vatandaşlarıma benden olsun şu tavsiye; verin verin, aman siz beddua almayın, dilenci teyzem ve amcamlar İphone 5 cep telefonu alsınlar, altlarına araba çeksinler, kat kat apartmanlar diksinler, bankada paraları istiflesinler!... Ne güzel iş değil mi? Ben yiyemiyorum sen ye misali!.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder