8 Şubat 2015 Pazar

YETİŞ NEŞE, BELEDİYENİN YETİŞEMEDİĞİ YERE!..


   Dün sabah saat 07.47’de telefonum çaldı... Hemşehrim, ‘Yetiş Neşe Hanım’ diyor... Neşe Hanım neye mi yetişecek? Belediyenin yetişemediği yere!..
   Büyük Cami Mahallesi İnce Yol Sokak’tan arayan bu hemşehrim, yolun çökmesi ile ilgili şikayetini defalarca Belediye yetkililerine ilettiğini ancak hiç kimsenin ilgilenmediğini belirtti... Bu hemşehrim o kadar çok durumu içerlemişti ki, saatin farkında bile değildi!..
   Gerçi ben de tam çıkmak üzereydim, hani uykuda falan değildim ve rahatsız olmadım... Ancak bu hemşehrimin telaşı, beni biraz şaşırttı... Yolu yapmak üzere değil(!) ama gidip görüntü almak ve bizzat incelemek için koyuldum yola... Maşallah sokak sakinleri de erkenciydi... Hatta sabahın 08.00’inde cam silen bir hamarat kadın görüntüsüne bile şahit oldum... Aynı ismi gibi incelikti bu sokak... Sokak’ın her iki tarafında da yeni yeni binalar... Belediyemiz binaların güzelliğine kapılıp, parke taşla döşemiş bu sokağı... Ancak gelin görün ki, deniz gibi dalgalı!.. O ince sokaktaki parke taş yolda boyumu her noktadan ölçeyim dedim... Sağa geçtim, boyum 1.70 çıktı, ortaya geçtim 1.45’e indi, sola geçtim 1.85 oldu!.. Tam o sırada sokaktan bir araba gelmez mi... Enikonu makinem tetikte bekledim, ‘acaba bu araç nasıl geçecek’ dedim... Vallahi kendimi feribotta hissettim!.. Usta şoförmüş yine otomobili kullanan ki, kıvırta kıvırta geçti çukur ve tümsekleri...
   Muammer Aksoy Caddesi’nden geçmişsinizdir birçoğunuz ve bilirsiniz buradaki parke taş yolun engebelerini... Böbrek taşını düşüremeyenlere tavsiye ediyordum Muammer Aksoy Caddesi’nden geçmelerini, şimdi doğum sancısı çekenlere de bu yolu tavsiye edeceğim besbelli!.. İki kere geçtiler mi kimse tutamaz içeride bebeği!.. Masrafsız doğum yolu, İnce Yol Sokak yolu!... Nasıl ama parola uydu mu?
   Espri bir yana da, Keşan’a yapılan ne kadar parke taşı yol varsa, hepsi birbirinden arızalı... Madem parke taşı yol nasıl yapılır, ne şartlarda döşenir, nasıl bir zemin gereklidir bilmezsiniz de niye yapmaya girişirsiniz... Asfalt çöktü mü ya da çukur oluştu mu bir kova yama kapatıyor işi... Ancak parke taşında meydana gelen çökmeler, Keşan’ı yaptı beşik gibi!.. Ya bu taşları söküp asfalt yapın ya da çöken parke taşı yolları onarmaya çalışın... Bir hemşehrim ararsa sabahın 06.00’sında ‘Yetiş Neşe Hanım’ diye, ne kadar Belediye görevlisi varsa ben arayıp, dikeceğim arıza olan yere!.. Artık bundan sonrası kaldı sizin inisiyatifinize...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder