27 Kasım 2014 Perşembe

DEVLET-YEREL YÖNETİM-STK MODELİ FOS ÇIKTI!..

   Evet... Keşan’a doğal gaz gelmesi ile ilgili 4 bin 500 abonenin katkı bedeli yatırması için verilen sürede sona gelindi... 26 Kasım 2014 Çarşamba günü itibarı ile 912 abonenin katkı bedeli yatırdığı açıklandı... Bugün ayın 27’si ve 30 Kasım 2014’te süre sona erecek... 3 gün içinde 3 bin 588 abone katkı bedelini yatırdı yatırdı, yatıramazsa Keşan’a doğal gaz gelmesi hayal olacak...
   Halbuki devlet, yerel yönetim ve STK yöneticileri kendilerini paraladılar, istenilen abone sayısına ulaşıp bedelin yatırılması uğruna... Her yerde doğal gaz konuşuldu, her ortamda doğal gaz anlatıldı, Keşan’ın ve Keşanlının kaderi doğal gaza bağlandı!.. Sonuç mu; devlet-yerel yönetim ve STK modeli fos çıktı!..
   Bu sabah Keşanlı bir vatandaşım telefonla aradı beni ve 25 milyon nüfuslu Şarköy’de 5 bin abonenin doğal gaz katkı bedelini yatırdığını söyledi... Keşan’da 60 küsur bin nüfus varken, nasıl 4 bin 500 aboneye ulaşılamadığını sordu... Kendisine Şarköy Belediyesinin hangi partiden olduğunu sordum, ‘CHP’li’ dedi... Devlet tarafını sormadım, o zaten belli!.. STK’ları sormaya hiç gerek duymadım, kimin arabasına binerlerse onun türküsünü çağırıyorlar diye!.. Ancak, ‘Peki bu işin sırrı neymiş öğrenebildin mi?’ dediğimde bana, ‘Belediye başkanı ilçedeki tüm inşaatların doğal gaz bedelini müteahhitlere yıkmış, bir apartmanda kaç daire varsa doğal gaz bedelini peşinen yatıracaksınız, daire satışlarını yaparken de fiyata ilave eder öyle satarsınız demiş. Başka türlü ruhsat verilmeyeceğini söyleyip, mecbur tutmuş.’ şeklinde açıklama yaptı... Güldüm, hem de katıla katıla... Sonrada kendisine, ‘bizim belediyemizde benzerini yapıyor!’ dedim... ‘Şaşırdı ve peki niye tutmadı bizde’ diye sordu... ‘Bu gece yazımı okuyunca anlarsın dedim’ kendisine... Açıklayayım bari de, meraktan çatlamasın vatandaşım bu gece!.. Biz de nerede o düşünce... Projeni bilirkişiye(!) çizdirdin çizdirdin... Çizdirmezsen seni dört dolandırırlar, ruhsat alana kadar adamın göbeğini çatlatırlar... Bilirkişiye çizdir, işi hemen bitir!.. Doğal gaz katkı bedeli yatırma şartı da neymiş... Sözde her şey Keşan için ama rabbena hep bana!.. Doğal gaz da kaldı başka bahara... Saygılarımla...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder