9 Kasım 2014 Pazar

BU DEVİRDE İMAM EVLADI OLMAK VARMIŞ BE!...

Sonunda mektubun sahibi buldum ve sordum... 15 gündür çekmecemde bir mektup duruyordu ancak aradığım cevaplar içinde yoktu... Vatandaşım yazmış ancak kendisine ulaşabileceğim bir telefon ya da adresi not düşmemiş... 15 gün boyunca mektubuna cevap alamayınca da gazetemize gelip, neden cevap yazmadığımı sormak istemiş... Neyse geldi de, mektubu da girdi sıraya...
   Bu kadın okurum, oğlunun bu yıl üniversiteyi kazandığını ancak burs çıkmadığını yazmış... Eşinden ayrıymış, yeşil kartlıymış, ailesinin desteğiyle de geçimini sağlamaktaymış... Bu arada ayrıldığı eşi de işsiz ve güçsüzmüş... Oğlu üniversiteyi kazanınca, devletten burs talepleri olmuş, ‘bize çıkmayacak da kime çıkacak!’ demiş... Ancak herkese çıkmış, oğluna çıkmamış!... Çıkmış da geri ödemeli çıkmış... Tabii işin içinde geri ödeme olunca, ‘ya ödeyemezsek’ diye geri çevirmiş... Bana da mektubunda yazmış, ‘devlet hangi çocuklara geri ödemesiz burs veriyor’ diye sormuş...
   Çok zor bir soru değil mi?! Bu soruya acep nasıl cevap vermeli... Oğlunuz güzel sanatları değil, İmam Hatip mekteplerinden birini tercih etseydi, karşılıksız bursta çıkar, ikramiye de vururdu!.. Geleceğin ideal mesleği varken, oğlunuz sanatla uğraşmayı tercih ettiği için sizin şansınıza da bu piyango tuttu!
   Şimdi gelelim karşılıksız burs kimlere verilire...
A) Cemaatin evlatlarına,
B) Yandaş çocuklarına,
C) İktidar yanlılarının bebelerine,
D) Yukarıda saydıklarımın hepsine!
   İşte böyle... ‘Karşılıksız burs veriyoruz’ diyeceğinize, ‘bursları canımızın istediğine veriyoruz’ desenize... Hiçbir geliri olmayan, anne-babası ayrı ve ikisi de işsiz olan bir çocuğa karşılıksız burs verilmeyecekse, kime verilecek ya da kimlere veriliyor açıklayın da öğrenelim hep birlikte... Bu devirde imam çocuğu olacakmışsın be... Ah be baba, niye okuyup da öğretmen oldun sorarım sana... Hadi kendini düşünmedin, beni niye aklına getirmedin! Şimdi gerile gerile ‘bende imam kızıyım!’ diyecektim... Ancak sıkıla sıkla söylüyorum ‘öğretmen kızıyım!’ diye... Ne mutlu Türküm, ne mutlu Atatürkçüyüm, ne mutlu öğretmen kızıyım! 10 Kasım sevgili babamın doğum günü... İyi ki doğdun, iyi ki benim babamsın canım babacığım... Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü ölümünün 76. yıldönümü nedeniyle minnetle anıyor ve özlüyorum! Saygılarımla...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder