12 Kasım 2014 Çarşamba

BÖYLE PROJE ÇİZENLERİ DE, BU PROJELERE ONAY VERENLERİ DE, DENETLEMEYENLERİ DE...

   Hep yere bakıp yürek yakmaktan(!), havadaki mutluluğu görememişim!.. Yollardaki çukurlar dengemi bozmuş, kaldırımlardaki mallar başımı döndürmüş ki, havadaki muhteşem yapıtları kaçırmışım!.. Nihayet yakaladım... Artık havalarda uçmaya başladım!.. Hem de kanat takmadan!.. Yangın var yangın, havaya kaçın!..
Muhtemel ‘Neşe Hanım kafayı yedi’ diye düşünmüşsünüzdür de... Vallah aylaklık zor iş!.. Adama kafayı da yedirtir, tımarhaneyi de boylatır!.. Lakin ne kafayı yemeye niyetim var ne de tımarhaneye düşmeye!.. Ama insanoğlunu deli eden, çileden çıkartan, ‘pes’ dedirten şaheserliklerini sizlerle paylaşmak üzere yorum yapmaya da kesin niyetliyim...

   Geçtiğimiz günlerde Demirciler Caddesi’nden yaya olarak Tekel Meydanı’na doğru ilerliyorum... Bir ara Anafartalar Caddesi yönüne gözüm kaydı... Bu sefer karaya değil, havaya... Karşıdan binaların hal ve hatırına bir göz gezdireyim dedim... Aman Allah’ım gezdirmez olaydım!.. Cadde üzerinde bayılıvercektim, bereket eczane boldu da gidip bir sakinleştirici alıverdim!.. Önder Caddesi ile Anafartalar Caddesi kesişimdeki köşedeki yapıları uzaktan izlerken az daha ölüvercektim!.. Şöyle bir gözünüzün önüne getirin tam köşede bir döner dükkanı, hemen bitişiğinde kuruyemişçi, hemen onun bitişiğinde Halk Bankası Keşan Şubesi ve onun bitişiğinde de bir iş hanı... Ve bütün bu binaların hemen arka cephesinde, yine bitişik nizam büyük bir market... Buraya kadar her şey normal... Ancak o büyük iş merkezinin bir tarafından çıkarılmış bir yangın merdiveni var ki, ne siz sorun ne de ben anlatayım... Çünkü o manzara anlatılmakla değil yaşamakla anlaşılır!.. Maazallah o iş hanında bir yangın çıksa ve yangın merdivenine ihtiyaç duyulsa ve yine yangının giriş kapısına yakın bir bölümde büyümesi halinde yangın merdivenine yönelenler nerede soluğu alacaklarını bilmekte mi?! Durun ben söyleyeyim ama sizlerde mutlaka gidip bir gözlemleyin... Yangın merdiveni var ya yangın merdiveni, benim gördüğüm Halk Bankası Keşan Şubesi binasının çatısında konuşlanıyor!.. Herhalde olası bir yangında yangın merdiveninden kurtulmayı düşünenler, toplu halde Tekel Meydanı’na doğru intihar girişimi gerçekleştirecekler!.. Böyle proje çizenleri de, bu projelere onay verenleri de, denetlemeyenleri de ..... öpüyorum!.. Saygılarımla... 


3 yorum:

  1. burası türkiye,burası keşan hele hele neler var neler ne antika ruhsatlandırılmış kimine analı kimine babalık şaheserler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Imar müdürü başkanın karısıyla ortak çalışırsa bunlar gayet normal :)

      Sil
    2. Imar muduru ile baskanin karisinin gunahina girmeyin canim. Her sey kilifina ay pardon yonetmelige uygun olarak yapiliyor!

      Sil