6 Nisan 2015 Pazartesi

UYUMANIN DA Bİ SAATİ VAR GARİ!..


   Hatırlarsınız 10 Mart 2015 Salı günü yayımladığım “HALK PARKLARINA HALK GİRMESİN DİYE KÖPEKLER SALINMIŞ” başlıklı köşe yazımda, Kalburcu Bayırı Taflan Sokak’ta bulunan ve Keşan Belediyesi tarafından hazırlanıp Keşan halkının hizmetine açılan İsmail Eker Parkı’nda yaşadığım olağanüstü(!) bir durumu dile getirmiştim...
   Kısaca hatırlatmam gerekirse; babamla yaya olarak çarşı merkezine bu sokağı kullanarak giderken, parkın içinden kapıya fırlayan 2 köpeğin havlama sesinden ürkmem ve saat 11.21 olmasına rağmen parkın kapısının kilitli olmasına ve içerisinde sadece köpeklerin bulunmasına dikkat çekmiş ve bu durumu yadırgamıştım... Yadırgamamı da; halk parkının kapısının kilitli olduğunu ve halk girmesin diye içerisine köpekler salındığını(!) ifade ederek belirtmiştim...
   O günden sonra, ta ki 4 Nisan 2015 Cumartesi gününe kadar İsmail Eker Parkı’nın bulunduğu sokağa yolum düşmedi... Ne tesadüftür ki, 4 Nisan Cumartesi günü, yine babamla aynı sokağı kullanarak çarşı merkezine gitmek üzere yaya haldeyiz... Ancak bu sefer saat farkı var... İsmail Eker Parkı’nın önünden geçtiğimiz sırada saat tam tamına 12.47 idi... Babamla da sohbeti öyle bir koyulmuşuz ki, parkın önünden geçtiğimizin farkına bile varmayacağım, eğer köpekler can alıcı şekilde kapıya dayanıp, havlamasa... Ancak köpeklerin havlamasıyla birlikte ben öyle bir çığlık attım ki, kapının kilitli olduğunu fark edince de biraz kendime gelip hemen saatime baktım... Tam babama diyordum ki, ‘Saat 12.47 ve park hâlâ kapalı’, babam bana doğru bakıp, kıs kıs gülmesin mi!.. ‘Ya ne korkuyorsun kızım, kapı kilitli, hayvanlar açlıktan kapıya yapışıp saldırıyor, hiçbir şey yapmazlar!’ diye üstüne bir de teselli verdi!.. ‘Bütün söyleyeceğin bu kadar mı baba?’ deyince de, ‘Senin bu kadar köpekten korktuğunu bilseler, bütün köpekleri üstüne salarlar!’ dedi... Tabi o anda benim jeton düştü!.. Saat 12.47 ve halk parkının kapıları kilitli, içerisinde köpekler dolaşıyor, halk parkının kilitlerinin açılması işletmecisinin inisiyatifine bırakılıyor ve Keşan halkının hizmetine sunulan bir parkı canı istediği saatte açıyor; ancak babam gibi -parkın o saatte kapalı olmasından ziyade, köpeklerin açlıktan havladığını- düşünenler de bulunuyor!.. Bu kadar iyi niyetli ve madalyonun diğer tarafından bakanlar olursa Keşan’a, bizim yöneticiler de gerile gerile anlatırlar icraatlarını her tarafta!.. Üstüne üstlük, ‘size halk parkları yaptık, kapılarını kilit taktık, içine köpekleri saldık, neden hayvancıkları beslemez de bağırtırsınız’ diye kafa bile tutarlar vatandaşa!..
   Keşan’ı yöneten sayın idareciler... Yatın kalkın da babam gibi iyi niyetli insanlara dua edin... Yoksa benim gibi üj-bej tane eli maşalı çıkacak karşınıza, ba bi kere gerile gerile gezer misiniz siz piyasada!.. Bahar geldi, yaz kapıda... Şu halk parklarını hangi işletmecilerin inisiyatifine bıraktıysanız dürtün onları da kilitleri çıkarsınlar kapıdan, köpekleri de atsınlar parktan!.. Uyumanın da bi saati var gari, akşamlara kadar uyumayı kimden öğrenmişler bilmem ki!.. Saygılarımla...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder