21 Nisan 2015 Salı

TRAFO BİNASI MI YOKSA ÖPÜŞME SAHASI MI?!





   Aşağı Zaferiye Mahallesi Yuvam Sokak yanındaki trafo binasından söz ediyorum... Zaman zaman hep dile getirmişimdir... Trafo binası etrafında yuva yapan gençleri ve uygunsuz davranışlarını... Ben pek şahit olmazdım ancak komşularımdan gelen şikayetler doğrultusunda dile getirmeye çalıştım ara ara mahalle halkının yaşadığı rahatsızlığı... Ne arasan var bu trafo binası etrafında... En çok da aşna fişne!.. Lakin genelde kuytu tarafı seçerdi aşna fişne yapacaklar!.. Yola bakan kısmı değil, daha çok otların büyük olduğu ve görünmeyecekleri tarafı tercih ederlerdi... Onlar görünmezdi ama çıkan inleme seslerinden ötürü mahalle halkı çoluğunu çocuğunu trafo önündeki yoldan geçirmeye çekinirdi... Çocukları sorsa ‘anne bu ses ne?’ diye, ne cevap verecekler çocuklarına... ‘Evladım sevişiyor iki genç!’ ya da ‘Mahallemize genel ev açıldı!’ diyecek halleri yok tabii ki... Yok yok abartmıyorum... Akşam üzeri olunca trafo binasının etrafı hiç boş kalmıyordu, hele hele karanlık bastımı hiç sormayın... Komşularımın serzenişi üzerine birkaç kez takibe aldım ve bizzat ben de şahit oldum bu duruma... Yazdım, fotoğrafladım, ilgilileri uyardım... Keşan Belediyesi yetkilileri tarafından otlar temizlendi ve trafo etrafı açıldı... Yani kuytu köşeler gün yüzüne çıktı... Polis ekipleri kontrol yaptı ve bir süre trafo binasının etrafı rahatladı... Doğal olarak en çok rahatlayan da mahalle halkı oldu... Ancak geçen hafta havaların ısınmasıyla birlikte yine hareketlilik başladı trafo binası etrafında... Güpegündüz, okul saatinde, iki öğrenci, hem de hiç öyle gizlenmeye sakınmaya gerek duymadan öpüşmeye başladı!.. Onlar sakınca görmüyordu ama ben yine utancımdan pencereyi açıp fotoğraflamak yerine, açmadan fotoğraflamayı tercih ettim yinede... Bu arada gelen geçen de oldu yoldan ama onlar hiç istiflerini bozmadı!.. Sanki trafo binası değil, aşna fişne merkeziydi!.. Yazımda yayımladığım fotoğrafı geçen hafta içinde çekmiştim... Şu anda hava yine serinledi ve trafo binasının etrafı gençlerden bir nebze olsun temizlendi ama bir iki gün sonra havalar ısındığında, doluşacaklar yine etrafına... Sadece aşna fişne değil her şey mevcut toplananlarda... Alkolü, uyuşturucusu, ateş yakanı, vatandaşa rahatsızlık vereni... Peki bu duruma nasıl son verilmeli? Trafo binasına 24 saat polis dikemeyiz, zabıta görevlendiremeyiz... Ancak bu ahlaksız davranışlara da göz yumup, seyirci kalamayız... Birkaç yıldır mahallenin kanayan yarası haline gelen bu durumu ancak resmiyete çevirirsek işi çözeriz!.. Koyalım trafo binasına bir tabela, yazalım üzerine; ‘Aşna Fişne Merkezi!’ diye... Böylece ilgililerini de bir sorundan kurtarırız, biz de mahallemiz bir merkeze kavuştu(!) diye rahatlarız!..
   Aileler çocuklarını merak etmiyorsa, okul idaresi öğrencisini takip etmiyorsa, kurumlar işbirliğine girmeyip bu tür sorunlara çözüm bulamıyorsa, benim ya da mahalle halkımın yapabileceği bir şey var mı? Tabii ki yok... Olsa olsa işte böyle -resmileştirin!- de -herkesin kafası rahat olsun!- önerisinde bulunuruz ancak!.. Yine de anne, babalara tavsiyem; evlatlarımıza sahip çıkalım ve attığı her adımın takipçisi olmaya çalışalım... Yanarsa anam yanar, gerisi yalan yanar... Kalın sağlıcakla...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder