16 Nisan 2015 Perşembe

AKILDA KALMAZ, SATIRDA KALIR!...


   Sağlık sektöründe ilerleme var!.. Keşanlı hemşehrilerimden gelen bilgilere göre, Keşan Devlet Hastanesinde tedavi olan ve operasyon geçiren hastalara ulaşılıp, memnun kalıp kalmadıkları soruluyormuş... Hatta memnun kalanların fotoğrafları dahi çekiliyormuş, bir takım notlar da alınıyormuş... Şikayetlerini ileten vatandaşlarımızın ise fotoğrafları çekilmiyor, herhangi bir not da tutulmuyormuş... Yine birileri kendini kandırmaya çalışıyor anlaşılan!.. İyilikleri hoşlukları destan destan yaz, üstüne bir de fotoğraflayarak ölümsüzleştir, ancak eleştiriye gelince görmezden gel ve üstünü ört!.. Kime ne gibi bir yaranma söz konusu anlamışta değilim doğrusu!.. Hasta memnuniyetli ile ilgili bilgiler ne amaçla toplanıyorsa, bunu adabına uygun yapmakta fayda var... Tabii ki sağlık sektöründen sağlıklı bir sonuç almak isteniyorsa!.. Yok eğer, ‘biz kendi istediğimiz, arzuladığımız, hayal ettiğimiz, rüyalarımızda yaşattığımız sonucu görmek istiyoruz!’ diyorsanız amenna... Çünkü görünen ve hissedilen o ki; yapılan hasta memnuniyeti araştırmasının gidişatı, sizin hayalinizdeki sonuçla orantılı!..
   Yine bu yazdığımdan; Keşan Devlet Hastanesindeki sağlık hizmetlerinden ve sağlık personelinden memnun olunmadığı yönünde bir izlenim vermek istediğim anlaşılmasın... Mutlaka memnun olan birçok vatandaşımız vardır ancak bazı aksaklıklardan dolayı da memnun kalmayan vatandaşlarımız da olabilir... Eğer bu araştırmada amaç; hasta memnuniyetini artırmak ise, memnun kalan hastalardan ziyade memnun kalmayan hastalar dinlenip, eleştirileri dikkate alınmalıdır... Aksi takdirde bundan sonraki süreçte memnun kalanların sayısında artış görülmezken, memnun olmayanlar her geçen gün artabilir... Sebebi de; aksaklıkların giderilme niyeti yerine, üstünün örtülme çabasından olacaktır...
   Niyetiniz gerçekten aksaklıkların giderilmesi ve iyi bir hizmet vermek gayesi ise; doktorlar öncelikle hasta psikolojisini dikkate alsın, polikliniklere zamanında varsın, gözüne bakarak değil muayene ederek ilaç yazsın, bir de hastane böceklerden arındırılsın!.. Sosyal paylaşım sitelerinde hastanenin bazı noktalarında gezinen böceklerin görüntülendiği fotoğrafları görmekten tiksinir olduk artık!.. Diğer eleştiriler de bizzat hastalardan gelen şikayetler!.. Vatandaşımdan gelen şikayetleri dile getirmekle de, eleştirileri not tutmayı unutan sağlık görevlilerine yardımcı olabilmişimdir inşallah!... Ne demişler; akılda kalmaz, satırda kalır!.. Saygılarımla... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder