3 Aralık 2012 Pazartesi

BUGÜN ‘ATATÜRK VE TÜRK BAYRAĞI’NIN YER ALDIĞI KIYAFETLERİ GİYME GÜNÜ…- köşe yazımın tam metni...

Hep geçmişi özlemiştim, şimdiki eğitim ve öğretim sisteminin işleyişine şahit olduğum durumlarda… Zaman zaman bunu yazılarımda da dile getirmiştim… Şimdiki zamanın öğretmenlerinin karşılaştığı durumları, velilerin öğrencisine yakınlığı(!), okul ve öğretmene tutumu olarak örneklerle ifade etmiştim çoğu kez duygu ve düşüncelerimi… 5-10 yıl öncesine kadar eğitim-öğretim görenleri ve bu eğitimi veren öğretmenleri ‘şanslı’ olarak nitelendirirken, son zamanlarda eğitim veren öğretmenlerimizin karşılaştıkları durumları da ‘bahtsızlık’ olarak nitelendirmiştim…
Bir taraftan eğitim sisteminde art arda yapılan değişiklikler, bir taraftan velilerin tutumları, bir taraftan öğrencilerin hal ve hareketleri ki hepsini kesinlikle aynı kefeye koymuyor ancak çoğunluğun böyle olduğuna inanıyorum, öğretmenlik mesleğini ‘meslek’ olmaktan çıkardı…
En son da Hükümetimiz tarafından okullarda kıyafet serbestliği gündeme getirildi… Bu konu ülke gündemine düştüğünden bu yana onlarca kişiyle görüştüm ve 2 kişi haricinde zengini, fakiri, yaşlısı, genci, kadını, erkeği  ‘karşı’ olduklarını söyledi… Kıyafet serbestliğinin hem ailelere hem öğrencilere hem de öğretmenlere çeşitli zorluklar yaşatacağı ve eğitim sisteminin yara alacağı belirtildi… Özellikle de bir ‘kurum’ olan ve Türkiye Cumhuriyeti kurulduğundan bu yana bu kurum altında eğitim gören öğrencilerin giydikleri ‘tek tip’ kıyafet şartının kaldırılmasını, ‘kurumu yok etme’ olarak gördüklerini söyledi birçok veli…
Devletin öz kaynakları satıldı mı? Satıldı… Bunları dile getirmeyeceğim çünkü siyasiler sık sık dile getiriyor ve bunların neler olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz…
Yıllardır çeşitli eğitim fakültelerini bitirip de mezun olan ancak atanamayıp, mesleğini yapamayan eğitim fakültesi mezunu binlerce öğrenci var mı? Var…
Yüklü paralar karşılığı çocuklarımıza eğitim imkanı tanıyan özel okulların sayıları gün geçtikçe artıyor mu? Artıyor…
Hükümet’in Türkiye Cumhuriyeti üzerinde oynadığı oyunu anlamamak için bir insanın zekâ seviyesinin çok düşük olması lazım...
‘Devletin okullarını’ satılığa çıkarsa, bütün foyası meydana çıkacak olan Hükümet, bunu ince hesaplarla uygulamaya sokuyor…
Hükümet, 4+4+4 yeni eğitim sisteminin ardından, kıyafet serbestliğini de getirerek, 2023’te emeline ulaşmayı planlıyor… Biliyorsunuz, bütün devlet kurumları 2023’e hazırlanıyor! Bu öyle böyle bir hazırlık değil… Çok ince, bütün detaylar düşünülerek ve hiçbir şey atlanmadan yapılmış hesaplar…
Peki, biz vatandaşlar, halk, veliler olarak ne yapıyoruz… Hiçbir şey… Neden yapamıyoruz… Çünkü alıştık… Devlet kanunlar çıkaracak, biz kuzu kuzu uyacağız… Sesimizi çıkarsak ne olur… Nasılsa bir işe yaramayacak, mimlenmektense kapatalım çenemizi, ne konulursa önümüze afiyetle yiyelim…
Yalnız… Eğer, okullardaki kılık kıyafet serbestliği de uygulamaya geçer ve Türk halkı olarak, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak buna karşı duramazsak, şunu bilmenizi isterim ki, bundan sonra başımıza ‘taş’ yağdırsalar sesimizi çıkaramayız ve ‘yarabbi çok şükür elhamdülillah’ der geçeriz…
İlk defa keşke şimdiki zamanın öğrencisi ya da velisi olsam diye iç geçiriyorum… Çünkü; kıyafet serbestliği uygulaması başladığı andan itibaren öğrenci olsaydım kendim, veli olsaydım çocuğuma her gün üzerinde ‘Atatürk ve Türk Bayrağı’ olan kıyafetler giyer ya da giydirir, okula öyle gider ya da öyle gönderirdim…
‘Madem kıyafet serbest’ der; Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak, bize bu ülkeyi bağışlayan başta Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, yüz binlerce şehidimize ve gazilerimize vefa borcumu böyle öderdim…
Kıyafet serbestliğine karşı olan tüm velilerimizin Türkiye Cumhuriyeti’ne sahip çıkacağını umuyor; Atatürk ve Türk Bayrağı’nın yer aldığı kıyafetlerini şimdiden hazırlayıp, kenara koymalarını tavsiye ediyorum…
Çocuklarımız Atatürk ve Türk Bayrağı’na sahip çıktığı sürece, cicili bicili, rengarenk, uzunu kısası, şortu, askılısı çok kıyafetler giyeceklerdir… Ama bugün Atatürk ve Türk Bayrağı’nın yer aldığı kıyafetleri üzerlerinde taşıma günüdür… Saygılarımla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder