2 Ekim 2014 Perşembe

AMAN DİKKAT... BAYRAM HARÇLIKLARI BONZAİYE GİTMESİN!

   Bugün arife, kısmetse yarın Kurban Bayramı... Geleneklerimizde var bayramlarda, çocukları ve gençleri sevindirmek adına bayram harçlığı vermek bütçemize göre... ‘Sadece çocuklara verilir’ diyebilirsiniz ama ebeveynler evlatları çocukluktan çıksa da, öğrenim gördükleri hatta bir meslek sahibi olmadıkları zaman, imkanları ölçüsünde bayram harçlıkları ile sevindirler evlatlarını... Dedeler, anneanneler, babaanneler, teyzeler, halalar ve dayılar da aynı şekilde... Şimdi bu yazımı okuyan ve öğrenim gören ya da meslek sahibi olan bir genç kardeşimiz, ‘bana annem babam hariç kimse harçlık vemiyor’ diye düşünebilir... Hemen cevabını vereyim; ya imkanı yoktur ya ellere karışmıştır(!) engellenir ya da düşüncesizdir!..
   Neyse, harçlık veren ebeveynlere küçük ama önemli bir hatırlatma yapmak istedim Kurban Bayramı öncesinde... Türkiye’nin ve dolayısı ile Keşan’ın da kanayan yarası olan ‘uyuşturucu bağımlılığı’ konusunu unutmamanız ve verdiğiniz harçlıkların nereye gittiğinin takipçisi olmanızı dilerim... Her ne kadar her şey tozpembe görünse de, gerçek olan bu değil... Hatırlarsanız birkaç ay öncesine kadar hemen hemen her gün bir kaç bonzai vakası haberi yer alır gazetelerde ve gün içinde dokuza varan sayıda gençlerimiz hastaneye kaldırılırdı... En son Keşan Devlet Hastanesi’ne gittiğimde, yine bir anne-bana evladını bekliyordu hastane bahçesinde... 21 yaşındaydı yanlış hatırlamıyorsam bu genç kardeşimiz, aynı hafta içinde 2 kez bonzai kullanması nedeniyle hastaneye kaldırılmıştı... Ailesi perişandı, biraz dertleştik ve evlatlarının çevresindeki arkadaşlarının da bonzai bağımlısı olduğunu belirttiler... Nasıl tedavi ettirecekleri konusunda bilgileri ise hiç yoktu... Hiçbir yetkiliyle irtibata geçmemişlerdi ya da cesaret edemiyorlardı... Ama yardım bekledikleri gözlerinden, konuşmalarından belliydi... Kim evladının göz göre göre zehirlenmesine seyirci kalmak ister ki... Bu anne-bana şu anda yazdıklarımı okuması imkansız ama yine de onlara seslenmek istiyorum: şu anda Keşan’ın en önemli sorunu doğal gaz... Hava kirliliğinden çocuklarımız, bebelerimiz zehirlenecek, 10 yıl sonra kucaklarımızda ölecekler... Ancak bonzai bağımlısı gençler 10 yılı zor görecekler... Onlar, birkaç yıla varmaz patır patır dökülecekler... Hatırlatayım dedim neme lazım, yarın öbür gün bu ölümleri de hava kirliliğine bağlamasınlar!..
   Bonzai vakalarını yazınca polise kazık giriyor, ‘uyuşturucu madde yakaladılar’ deyince mükafat alıyor!..  Sanıyorum son dönemde bonzai vakaları ondan gözardı ediliyor... Ancak gençlerimize de yazık oluyor... Bu da benim polise bayram kazığım(!), aileler ile gençlere de uyarım ve nasihatim olsun... Mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmeniz dileğimle... Saygılar... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder