21 Ekim 2014 Salı

KEŞAN’IN GAZDAN ÖNCE, İYİ YÖNETİLMEYE İHTİYACI VAR!

Keşan’daki yönetici ve idareciler doğal gaz peşinde... Keşan’ın menfaatine, hatırı sayılır kurumların yöneticileri, kendi kurumlarının kasalarını ve kurumları adına yatırım sağladıkları hayırsever iş adamlarını harekete geçirseydiler şimdiye çözümlenmişti doğal gaz konusunu... Ancak onlar her zaman ki gibi, boşa kürek sallamakla geçirdiler bu süreyi... Mahalle gezilerinden de bir sonuç çıkacağını düşünmüyorum tabii ki... Doğal gaza kilitlendik, Keşan yansa umurlarında değil vallah... Dün çarşı merkezinde yaya haldeyim... Anafartalar Caddesi’nin Tekel Meydanı’na devam eden bölümüne (Halk Bankası Keşan Şubesi ve 100. Yıl Pasajı’nın arasında kalan caddenin kaldırımları) geçebilmek için akla karayı seçtim... Kaldırımlarda yaya hariç, ne arasanız var!.. Güya zabıtalar denetimde ve kaldırımlara çıkarılan ürünler için esnaf uyarılıyormuş... Koca bir yalan! 50 metre kaldırımdan yürüyeceğim diye, oryantallerden beter oldum vallah!.. Cadde üzerindeki araçlar da köçek!.. At arabası, seyyar satıcısı, her iki yönde usulsüz parklar yüzünden tam bir köçek olmuştu!.. Bir sağa, bir sola, Allah caddeyi geçmek çabası içinde bulunan yaya ve sürücülere yardımcı ola!.. Oradan güç bela, İsmet İnönü Caddesi’ne yöneldim... 8 ila 14 yaş aralığında 7-8 çocuğun ellerinde sigaraları ile kaldırımı işgal ettiklerini görünce meraklandım... Parmak ucumda yükselerek kimi çevrelediklerini görünce de, yutkundum... Bizim kızanlar ellerinde sigara, tüttüre tüttüre kazı kazan kazıyorlardı!.. Fotoğraflayacaktım amma, -yaşı küçük çocukları teşhir etmek suçundan- savcılıktan darbe yememek için vazgeçtim!.. Onlar suç işleyebilir, bu duruma müdahale etmeyenler suçlu olabilir, denetlemeyenler ihmâlkârlıkta bulunabilir, amma bunu fotoğraflayanlar ve teşhir edenler -suçlu-dur!.. Yanlışları, hataları, aksaklıkları, düzenbazlığı gizleyeceksin, örtpas edeceksin, susacaksın, görmezden geleceksin, o zaman işte; senden iyisi yok!.. Yine aynı gün, hava sıcaklığı 20 derecenin üzerinde iken, güneş tepede ensemizi kavururken, sokakta insanlar kısa kollu gezer iken ve hava sıcaklığı 15 derecenin altına inmediği halde -kalorifer yakmak yasak- iken, ben Keşan Belediyesini bizzat arayarak ihbarda bulundum... İsmimi de telefonumu da verdim ve konu hakkında gerekli uyarı yapıldıktan sonra bilgilendirileceğim söylendi... Sonuç mu? Hiçbir şey yapılmadı ki, bilgilendirme yapılsın!.. Şu anda da kapılar camlar açık, evimin bazı odalarındaki petekleri kapatmış vaziyette oturuyorum işte!.. (Akşam saatlerinde yakılması, hava sıcaklığının düşmesi nedeniyle normal tabii ki ama gereğinden fazla yakılması hava kirliliğini tetikliyor bence...) Bunu da, kaloriferli apartmanların denetlendiğini, hava sıcaklığına göre yapılması konusunda uyarıda bulunduklarını açıklayanlara kapak olması için yazdım... Denetimleriniz mükemmel!.. Çok saygıdeğer yöneticilerimiz ve daire amirlerimiz, lakin doğal gaz psikolojisinden sıyrılabilirseniz, başka sorunlarla da ilgilenmenizi tavsiye ederiz... Şunu da aklınızın bir köşesinde bulundurmanızda fayda olacağını düşünüyorum ki; Keşan’ın gazdan önce, iyi yönetilmeye ihtiyacı var! Saygılarımla...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder