28 Ekim 2014 Salı

BÖYLE ADALETİN İÇİNE EDEYİM!..

Televizyon izleme alışkanlığını yeni yeni edindim... Vallah o diziden bu dizeye atlıyorum!.. Televizyon kuşu oldum resmen!.. Bu arada diziler sayesinde özenti ve hayallerimde değişti!.. Ateşli aletlere merak saldım, intiharı daha çok düşünür oldum, uyuşturucu madde içesim geliyor çoğu zaman, ailemin uyuşturucu ticareti ile uğraşmadığına lanet ediyorum!.. Bir kilo toz, bir otobos!.. Diyen demiş bunu... Şimdi ailem uyuşturucu ticareti yapsaydı eğer, bir elim yağda bir elim balda olacaktı!.. Vur patlasın, çal oynasın... Ne o yadırgadınız mı yoksa? Ciddi olduğumu düşünmediniz herhalde... Ancak milyonlarca kişinin, ki bunların arasında gençler ve çocuklar da var, nasıl izin verilir bu dizleri izlemesine... Benim aklımın ermediği bu işte...
   Keşan’da yerel gazetelerde bir intihar haberi yazar, olay yeri fotoğrafını piksellesen de savcılıktan yersin cezayı... Suçun; intihara özendirmek!. Adamın teki uyuşturucudan tutuklanır, yüzünü piksellemez isen yersin cezayı... Suçun; suçluyu fotoğraflamak, sanki suç işlemiş gibi ele güne rezil etmek!.. Kanlı bir ceset fotoğrafını koy sıkıysa!. Teşhirden içeri bile atarlar alimallah!.. Günah günah... Gel görelim ki televizyonlardaki dizilerde hepsi mübah!.. Kimin eli kimin cebinde belli değil, eli silahsız aktör görmen pek mümkün değil, kavga dövüş kan gövdeyi götürür, uyuşturucu ticareti gözler önünde yapılır, ticareti yapanlar beyler gibi yaşarlar, gençleri uyuşturucu batağına zorlarlar... Bunların hiçbiri özendirici olmuyor da, Keşan yerel basınında intihar ya da uyuşturucu madde bağımlılarını teşhir etmek mi özendiriyor... Keşan Cumhuriyet Başsavcılığı’na gökten vahiy mi indi, her teşhire ‘kes ceza’ diye... Eğer dizilerdeki teşhircilik ‘suç’ sayılmıyorsa, o zaman haberler de dizi film formatında yapılsın, suçlular da aktör olarak tanıtılsın... Mesela; ‘başrollerini C.A. ve K.M.’nin oynadığı uyuşturucu ticareti adlı filmde, C.A.’nın satışını yaptığı esrar maddesini içen D.R., bunalıma girerek kendini astı!..’ gibi... Nasıl ama iyi fikir değil mi?!

   Keşan’da görev yapan savcıları dizi film izlemeye davet ediyor, gökten inen vahiyleri de biraz irdelemelerini diliyorum... Yoksa; böyle adaletin içine edeyim!.. Saygılarımla... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder