24 Kasım 2012 Cumartesi

‘OKUMA-YAZMA’ ÖĞRETMEK YERİNE ‘DADILIK’ YAPAN ÖĞRETMENLERİMİZİN GÜNLERİ KUTLU OLSUN...

Bugün 24 Kasım Öğretmenler Günü… Başta Başöğretmenimiz Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, 31 yıl 4 ay fedakarca öğretmenlik mesleğini yapan babam Salih Tosun, ilk öğretmenim Münire Alparslan ve tüm öğretmenlerimin ve öğretmenlerimizin günleri kutlu olsun…
Ben öğrenciliğimi ‘öğretmenlik’ mesleğine en saygı duyulan ve değer verilen yıllarda yaptığımı düşünüyorum…
O zamanların öğrencileri de öğretmenleri de çok şanslıydı bana göre…
Aileler çocuklarını ‘eti senin kemiği benim’ diyerek, güvenle teslim ederdi öğretmenlerine… Öğrenciler, ailelerinden daha ön planda tutardı öğretmenlerini… Saygıda kusur etmezler, en az anne babaları kadar severlerdi öğretmenlerini… Aslında geçmiş zamanlardaki öğretmen-öğrenci ve aile ilişkisini anlatacak o kadar çok şey var ama bunu anlatmaya ne kelimeler ne de sayfalar yeter…
Şimdiki zamanın öğretmenleri… Çok özür dileyerek sizin gününüzü şöyle kutlamak istiyorum…
Öğrencisini teslim eden ve ‘Çocuğumun kılına zarar gelirse senden bilirim… 30 kilo teslim ediyorum, yıl sonunda 55 kilo isterim’ diyen velilerin çocuklarını okutan öğretmenlerimizin GÜNLERİ kutlu olsun…
Okullarda defile yapan, öğretmenlerinden daha ‘şık’ giyinmeyi marifet sayan ve bu konuda ailesinden destek alan öğrencileri okutan öğretmenlerimizin GÜNLERİ kutlu olsun…
Okullarda idareci ve öğretmenden daha fazla söz ve hak sahibi olan, parası bolsa öğrencisine öğretmen tercihi yapmayı çocuk oyuncağı sanan velilerin çocuklarını okutan öğretmenlerin GÜNLERİ kutlu olsun…
En çok da öğretmenlik mesleğini seçerken belli branşlarda eğitim alan ancak bugün ebeveynlerinin yanında olmaları gereken bebelerin eğitimini üstlenen öğretmenlerimizin GÜNLERİ kutlu olsun…
Çocuklara kalem tutmayı, okuma-yazma öğreteceği halde, dadılık yapan, bunu yapmaya mecbur tutulan siz saygıdeğer öğretmenlerimizin GÜNLERİ KUTLU OLSUN…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder