12 Kasım 2012 Pazartesi

KİM BU ELALEMİN ÇOCUKLARI!!

Evlat yetiştirmek görevlerin en zorudur ebeveynler için… Hepimiz evlatlarımızı en iyi şekilde yetiştirmek, topluma kazandırmak ve iş sahibi olup, hayatını kurtarması için mücadele ederiz… Bunun içinde daha okula başlamadan evimizde eğitim vermeye başlarız evlatlarımıza… Okula başladığı andan itibaren de üzerlerine titrememiz daha da artar… Her şey evlatlarımız üzerine kurulur… Kendi hayatımızdan, yaşantımızdan fedakârlıklar yapar, onlar üzerine yaparız tüm planlarımızı… Önce evlatlarımız sonra biz…
Ancak… Evlatlarımız üzerine bu kadar titreriz de azıcık yan çizseler ya da bize göre aykırı bir davranışta bulunsalar hemen ‘elalemin çocuklarını!’ örnek gösteririz… ‘Falancanın kızı böyle, falancanın oğlu şöyle, sen niye böyle değilsin’ diye bütün sitemimizi çarparız yüzlerine…
Ben de böyle yaptım evladıma… Ne zaman bana göre aykırı davranışta bulunsa ya da istediğim bir şeye karşı çıksa veya derslerinde biraz düşük not alsa hep ‘elalemin çocuklarını!’ örnek gösterdim ona…
Hatta o kadar bunalmış ki kızım bu ‘elalemin çocuklarından!’ üniversite eğiti almak üzere İstanbul’a giderken dedi ki bana ‘inşallah yoktur o elalemin kızanları İstanbul’da!’
Tabii ben bulmaz mıyım o elalemin kızanlarından İstanbul’da… Telefonla da olsa, eskisi gibi çok sık olmasa da hep hatırlattım kızıma ‘elalemin çocuklarını!’ ara ara…
Lakin kızım bu yıl İstanbul’dan döndü yanıma… Meslek gereği işim hep dışarıda olunca, ara ara onu da aldım bazı olaylarda yanıma… İlk Ramazan Bayramı’nda yaşanan cinayet olayında oldu yanımda… Sonra farklı bir takım olaylarda… Ve en son da Kurban Bayramının 4. günü yaşanan cinayet olayında…
Geçenlerde bir konu geçti kızımla aramızda, yine ‘elalemin kızanlarını!’ örnek gösterdim ona…
Ancak kızım bu sefer yapıştırdı cevabı bana: ‘Senelerdir hep elalemin çocukları dedin ama bir kere de bir isim zikretseydin… Çok merak ediyorum bu elalemin çocukları kimler… Keşan’a döndüğümden beri alelemin çocuklarını aradım ama bir türlü bulamadım! İsim ver de öyle arayım, yıllardır hep merak ettiğim şu elalemin çocuklarını bir bulayım!’
Aman ebeveynler siz siz olun evladınıza ‘elalemin çocuklarını’ örnek göstermeyin… Sizin yetiştirdiğiniz kadar olsunlar, çok bilmesinler, çok öğrenmesinler, ‘elalemden’ değil ‘sizden’ olsunlar ama hayırlısından olsunlar… Allah herkese evladının ‘elaleminkine benzeyeninden’ değil, ‘kendine’ benzeyeninden olması dileğiyle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder