22 Kasım 2012 Perşembe

KEŞANLILARA ‘HARAM’, İPSALALILARA ‘BAYRAM’...

Keşan'ın düşman işgalinden kurtuluşunun 90. yıl dönümü olan 19 Kasım'da Keşan'da "Protokol ve Çelenk Töreni", İpsala'nın düşman işgalinden kurtuluşunun 90. yıl dönümü olan 20 Kasım'da ise İpsala'da "Kurtuluş Bayramı" yapıldı.
Hükümet, Keşanlılara bayramı 'haram' İpsalalılara 'helal' etti...
Söyleyin bana bunun izahının "Öz Türkçe" karşılığı başka bir şey olabilir mi?
Yoksa İpsala'nın bayram programını hazırlayan komitesi sihirbazdı da Keşan'ınki hokkabaz mı?
Nedir İpsala'yı Keşan'dan farklı kılan? Topu topu 26 kilometre mesafede olan aynı ile bağlı iki ilçe, en büyük mülki amirler Kaymakam, yerelde iktidar her ikisinde de CHP ve bir gün arayla kutlanan kurtuluş yıl dönümü...
Ancak Keşan'da protokolden oluşan topluluğun katılımıyla; çelenk koyma, saygı duruşunda bulunma, İstiklal Marşı'nın söylenmesi, günün anlam ve önemini belirten konuşma ve tören alanını terk!
İpsala'da ise bütün bunların yanı sıra; protokol tarafından “halkın bayramı”nın kutlanması, İpsala Avcılar Derneği’nce hazırlanan Milis Kuvvetleri’nin şehre girişi, Milis Kuvvetleri tarafından esaret zincirinin kırılması, kurtuluş ve hürriyet sembolü kızın örtüsünün alınması ve Milis Kuvvetleri Komutanı tarafından Türk Bayrağının İpsala Kaymakamı Mehmet Ali Gürbüz’e sunulması, Gürbüz’ün Milis Kuvvet Komutanı ve Hürriyet Kızına plaket takdim etmesi, öğrencilerin şiir okuması, derece alan öğrencilere ödüllerinin verilmesi, folklor ve halk oyunları gösterileri, esnafın resmi geçit töreni...
Ve... Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İpsalalılara gönderdiği kutlama mesajı...
Anlayacağınız İpsalalılara ‘halk’ bayramı, Keşanlılara ‘hava gazı!’
Ben de aldım gazı... Hükümeti taşladım, vatandaşımı da haşladım!..
İşin komitede bittiğinin falına bakmam gerektiğini hesaplayamadım...
O nedenle sevgili hemşehrilerim Komitemiz ‘mübarek’ olsun, bayramımızı kutlamamıza izin vermedikleri için Allah haklarında hayırlısını ihsan eylesin! Kalalım sağlıcakla!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder