18 Temmuz 2012 Çarşamba

YİĞİDİ ÖLDÜR AMA HAKKINI YEME…

Yeni Mahalle yakınlarındaki Keşan çöplüğünde 16 Temmuz 2012 Pazartesi günü saat 01.00 sıralarında çıkan yangın, bana da bir vatandaşım tarafından bildirildi. O mevkide bekçilik yapan ve kartvizitim bulunan bir vatandaşım saat 03.00 sıralarında beni arayarak, yangını haber verdi…
Apar topar hazırlanıp yangın alanına gittim. Yangın çıkan çöplük alanı daha çok savaş alanını andırıyordu. Belediye Başkanımız Mehmet Özcan ve Başkan Yardımcısı Sabri Küçükkarakaş yangın alanındaydı ve birçok Belediye personeli… Bir o kadar da araç… Kepçesi, dozeri, itfaiye araçları…
Başkanımız oradan oraya koşuşturuyor, yangının çıkış noktası olan bölgeden müdahale yapılmasını öneriyordu. Bu arada Mecidiye’de olan ve yangını haber alan Başkan Yardımcısı Cemil Kılavuz da yangın alanına ulaştı… Anlayacağınız Keşan uyuyor, Keşan Belediyesi ise tam gaz yangınla mücadele ediyordu… Ben zaman zaman burnuma ekşi ekşi gelen çöp kokusundan burnumu tıkıyor ve uzaklaşıyorsam da, Başkan ve personeli inadına çöplerin içine içine giriyordu… Hatta Başkanımız itfaiye aracına binip, çöplüğün ve aynı zamanda yangının tam göbeği olan noktaya da hiç çekinmeden gitmişti… Çekinmeden diyorum çünkü araçlar yanımızdan geçerken alanda bulunanları zıplatmıştı… Bir an deprem olduğunu sanmıştım ancak alanda bulunanlar çöplüğün altının yaklaşık 100 metre boş olduğunu belirtmişti… Ve her an patlama tehlikesi yaşanabileceğini… Hatta bunlar söylendikten sonra aracımı bile 100 metre ileriye çektim, ne olur ne olmaz düşüncesiyle…
Ancak siz Keşanlılar uyurken, hiçbir şeyden haberdar olmazken, Belediye Başkanımız ve personeli canı pahasına o alanda sabaha kadar mücadele verdiler… Evet belki görevleriydi, onlar yapmayacak da kim yapacaktı? Haklısınız görevleri, yapmak zorundalar… Ama bir Belediye Başkanının personel gibi oradan oraya koşuşturması, son dakikaya kadar başında durması doğrusu beni etkiledi… Yapar kontrolünü, verir talimatını, bir tur atıp, gidebilirdi… Ancak Başkanımız başından sonuna kadar o keskin koku ve pislik içinde oradan oraya sanki düğün salonunda koşuşturur gibi savaş alanında koşuşturdu…
Keşanlılar adına Başkanımıza bu özverisinden dolayı teşekkür ediyor, bundan önce yazdığım birçok eleştiri yazısının üzerine de ‘Yiğidi öldür ama hakkını yeme’ diyorum…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder