24 Temmuz 2012 Salı

KHGB: ‘PAMUK ELLER CEBE!..’

Keşan Köylere Hizmet Götürme Birliği bugün olağanüstü toplanarak, bazı projeler konusunda görüşme yapacak ve kibarca projelerin maliyetini muhtarlara yıkmaya çalışacak… Saygıdeğer muhtarlarımızın telaşı ve bana yakınmalarından ben bunu anladım… Toplantı daveti bilgisine ulaşan muhtarlarımızı ateş sardı… Bu öyle böyle bir ateş de değil… Zaten bütçeleri kısıtlı olan, kendi hamuruyla yoğrulmaya çalışan, devletten kırk yılda yarım yamalak yardım alan muhtarları bir de proje maliyeti sıkıntısı tuttu… Haklılar da doğrusu… Çoğu mührü bırakma düşüncesindeyken, bazıları da yiğitliğine b.k sürdürmeyip, gelecek seçime kadar dişlerini sıkma gayretinde… Ancak böyle giderse, bir dahaki seçimde de muhtar adayı zor bulacağız köylerde…
Su yok, ‘getir muhtar’; yol yok, ‘yap muhtar’; kanalizasyonlar bozuk, ‘tamir et muhtar’; misafir geldi, ‘ağırla muhtar’; devlete para lazım, ‘yetişşşş muhtarrrr’… Pes yani… Bu kadar da muhtarların üstüne gidilmez ki… Para babası mı bu muhtarlar… Gerçi bizim muhtarlarda da var bir sürü kabahat… ‘Konuşun’ diyorum… ‘Aman etme eyleme, sen karala işte’ diyorlar… Benim karalamamla olacak iş mu bu… Çıkar biri, ‘Neşe Hanım kafasına göre yazıyor’ der durur, sonra ayıkla pirincin taşını…
Bu ‘susma modası’ndan vazgeçin artık… Ya konuşun, ya alışın… Artık öyle devlet eliyle bir şey yaptıracak olma hayalinden de vazgeçin… Ülkenin hali ortada… Devlet satacağını sattı, bütün kaynaklarımız özelleşti… Aldığı parayı yedi, baştakiler parsayı bölüştü, bize de avucumuzu yalamak kaldı… Bundan sonra devletten bir şey beklemek fazla iyimserlik olur… Kalmadı ki, size neyi versin… Bundan sonra imece usulü bakacağız başımızın çaresine… Eskiye dönüş var anlayacağınız üzere… Hadi muhtarlar, hayırlı olsun size… Bugünkü Köylere Hizmet Götürme Birliğinin olağanüstü toplantısında ‘pamuk eller cebe!..’
Hadi gene yırttınız, bereket denk geldi Ramazan ayına… Fitreden sayar, bakarsınız rahatınıza!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder