4 Temmuz 2012 Çarşamba

BAŞ GÖVDEDEN KOPUNCA MI BİLGİ VERİLDİ!..

Keşan Mustafa Kemal Paşa Mahallesi Karanlıkdere mevkisinde yapımı süren TOKİ Roman ve yoksul konutlarında çalışan bir işçi, 2 Temmuz 2012 Pazartesi günü göçük altında kalarak hayatını kaybetti. Ve konuyla ilgili haber, yerel gazetelerin dünkü sayılarında yer aldı… Gazeteciliğin kuralı olarak da konuyla ilgili haberi, aldığımız bilgiler doğrultusunda yorum yapmadan aktardık. Ancak bana göre yaşanan olay tam bir sorumsuzluk ve Keşan’ın eksiğiydi… Hem de başından sonuna kadar…
Neden mi? Şimdi sizlere gözlemlerimi aktardığımda sanırım nedenini anlamış olacaksınız…
3 işçi, daha çok kayaların bulunduğu 4 metre çukura kanalizasyon borularını döşemek üzere iniyor… Ve bu çukurun kenarında da yine çoğunluğu kayalardan oluşan bir toprak yığını çevrili… Kazara biri kenarında gezinse, hemen aşağı kayacak şekilde kaya ve toprak parçaları… Bizzat dün gezindim ve kendim şahit oldum bu duruma…
Bu işçiler hiçbir önlem ve tedbir alınmayan bu alanda, ‘işin ehliyiz’ misali ekmek parası uğruna canlarını ortaya koyarak çalışıyor… Ancak yaşanan göçük karşısında ‘panik mi, cahillik mi, başlarında o an için sorumlu olmayışından mı’ dersiniz bilmem ama göçük altında kalan arkadaşlarını kendi çabaları ile kurtarmaya çalışıyor… Bunda da başarılı olamayınca kepçe operatöründen yardım isteyip, iş makinesini devreye sokuyor… Ne zaman ki gövdeden başın koptuğunu fark ediyorlar, o zaman en başta yardım istenilmesi ya da ulaşılması gereken mercilere bilgi veriyorlar…
Tabii ki bu arada olan da 41 yaşında ekmek parası uğruna memleketini terk edip Keşan’a gelerek hayatını kaybeden Cengiz Demirel adlı vatandaşa ve geride bıraktığı ailesine oluyor…
Demirel’in otopsi raporu, ben köşe yazımı yazdığım sıralarda henüz açıklanmamıştı… Ne şekilde geleceğini bilmiyorum ama başının gövdeden ayrılmasının, yukarıdan aşağıya düşen sert ve büyük bir kayanın darbesiyle de olma ihtimali var… Çünkü gördüğüm kayalar, hızlı bir şekilde düşmesi sonucu insanı ortadan ikiye ayırabilecek büyüklükte ve sertlikte… Tabii ki yine aynı şekilde iş makinesinin de baş ve gövdeyi birbirinden ayırma ihtimali büyük… Göçük olayı yaşandığı anda ilgili yerlere bilgi verilmemesi ve işçilerin kendi çabalarıyla arkadaşlarını kurtarmaya çalışmaları da bu çelişkiyi ortaya koyuyor
Ya bundan sonrası… Ölen öldü… Baş, gövdeden ayrıldı… Gövdenin yarısı hâlâ toprak altında…
Toprak altından cesedi çıkarmak için yine kimler kolları sıvadı… Tabii ki, şantiye işçileri… Nasıl? Kazma-kürekle… Başka… Yine iş makinesi ve kepçe operatörü devreye girdi… Anlayacağınız hiçbir yetkili ve ilgili yokken yapılan kurtarma çalışması, bütün ilgili ve yetkililer başındayken de devam etti!..
Anlayacağınız; Keşan’da acilen bir Gönüllü Kurtarma Ekibi kurulmalı ve eğitilmeli… Bu tür kazalar yaşanmasın ama yaşanmayacağının garantisi yok… Benim bir yakınımın işin ehli olmayan kişiler tarafından toprak altından çıkarılmasına seyirci kalmak istemeyeceğim gibi sizlerin de istemediğini düşünüyor ve ilgilileri bu konuda göreve davet ediyorum…
İnşaat sektörünün geliştiği Keşan’da ve yine olası bir deprem meydana geleceği düşünüldüğünde böyle bir ekibin kurulmasının şart olduğu, en kısa zamanda da oluşturulması gerektiği kanısındayım… Saygılarımla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder