13 Şubat 2012 Pazartesi

BAŞIMIZ SAĞOLSUN SAYIN MÜDÜRÜM(!)... ARZ EDERİM...

Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde kalbur saman içinde, develer tellal iken pireler berber iken, ben dedemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken; bizim Keşan’da yaralamalı bir trafik kazası meydana gelmiş...
Kazayla ilgili bilgi 155 Polis İmdat Hattı’na verilmiş... Bilginin gelmesiyle birlikte de ilgili kurumun amiri ve memuru arasında şöyle bir diyalog geçmiş:
- Müdür: 82.... Kaza yerine vardınız mı?
- Polis memuru: Yoldayız efendim, ... caddesinden seyir halindeyiz.
- Müdür: Vardığınızda bilgi verin.
- Polis memuru: Emirleriniz alındı efendim.
- Müdür: Takviye ekip gerekirse, falancayla irtibata geçin.
- Polis memuru: Emredersiniz efendim.
- Müdür: 82.... Hâlâ varamadınız mı?
- Polis memuru: Vardık efendim.
- Müdür: Yaralılar nasıl, 112 Acil’e haber verdiniz mi?
- Polis memuru: Bakıyoruz efendim.
- Müdür: Bakın bakalım, yüzlerinde herhangi bir yara bere var mı? Bir ambulans yeter mi, takviye isteyelim mi?
- Polis memuru: Olumsuz efendim...
- Müdür: ‘Olumsuz’ kelimesini kullanmayalım, ‘var mıdır yok mudur; doğru mudur, değil midir; gerekli midir, gereksiz midir’ ifadelerini kullanalım...
- Polis memuru: Doğrudur efendim...
- Müdür: Yaralılar nasıl, ambulans geldi mi?
- Polis memuru: Olumsuz efendim olumsuz(!)... Size cevap vermekten ne ambulansı çağırabildim, ne de yaralıyla ilgilenebildim... O nedenle ‘Başımız sağolsun’ efendim(!)... Arz ederim...
                                                      *****
Ve diyorum ki; hareketlilik iyidir, nerede hareket orada bereket derler ama ateş olmayan yerden de duman çıkarmanın bir alemi yok ki... Her geçen ambulansı da kovalamaya başlarsanız; başa çıkamazsınız... Ambulans görevlileri de size bilgi aktarmaya kalkarsa bizim hastaların nakillerinde gecikme yaşanır... Olası trafik kazalarında zaten ya emniyet ya da jandarma ekiplerine bilgi anında ulaşıyor... Ulaşmayan bilgi varsa da onlar hasta sınıfına giriyor ve sağlık çalışanlarını ilgilendiriyor...
Bu arada kış mevsimi bitmek ve bahar mevsimi yaklaşmak üzere... Fazla enerjinizi sarf etmeyin çünkü cemiyetleri sonlandırmak üzere lazım olacak yakın zamanda...
En sağlıklı ve doğru bilginin işin tamamlanmasının ardından verilmesinin doğruluğuna; iş arasındaki diyalogların zaman kaybı ve işi geciktirmeden öte bir durum yaratmadığına olan inancımla; tüm emniyet camiasına sevgi ve saygılarımı sunuyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder