27 Haziran 2012 Çarşamba

KEŞAN’DA MARKA OLMADIK BİR ŞEYİMİZ KALMAYACAK!..

Malumunuz hava sıcaklığı arttı… Hani işim olmasa kapı dışarı çıkmayacağım ama mecburiyetten dolayı da çıkmak zorundayım… Ancak her vatandaş gibi benim de işimi kolaylaştıracak, daha az yorulmamı sağlayacak her nimeti kullanmamın en doğal hakkım olduğunu da düşünüyordum… Düşünüyordum çünkü dün Keşan Kaymakamımız Sayın Ahmet Narinoğlu, buna hakkım olmadığını ifade eder bir cümle kullandı…
Öncelikle olayın nasıl geliştiğinden bahsetmek istiyorum… Dün, Keşan Kaymakamlığında düzenlenen bir toplantıya katılmak üzere Hükümet Konağı’nın önüne kadar yürüdüm… Sıcaktan bunalmış vaziyetteydim… Oradan oraya koştururken bunalmamak da mümkün değil zaten… Konağın önünde toplantı saatini bekleyen diğer gazeteci arkadaşlarla beraber içeri girdik ve 3 kat çıkmayı o anda gözümüz yemediği için asansöre binmeyi tercih ettik… Ancak asansör bir anda arızalandı ve kısa süreliğine içeride mahsur kaldık… Tabii ki mecburen 3 katı, çoğu zaman yaptığımız gibi merdivenleri kullanarak çıktık…
Asansörde mahsur kaldığımızı duymuş olmalı ki Sayın Kaymakamımız, hepimize birden ‘siz yaşlı mısınız, engelli misiniz?’ şeklinde bir soru yöneltti…
Sayın Kaymakamımızın bu ifadeyi, asansör kapısının yanında A4 kağıdına yazılı ‘ASANSÖR YAŞLI VE ENGELLİ VATANDAŞLARIMIZ İÇİNDİR!’ şeklindeki nottan dolayı sarf ettiğini düşünüyorum…
Ancak… şahsım olarak ben, bir A4 kağıdına yazılı olan bu gayri resmi uyarıyı dikkate almıyorum… Almam için de hiçbir sebep yok zaten… Bugüne kadar gittiğim, gördüğüm, bindiğim ve kullanıma açık olan hiçbir asansörün kapısında da bu şekilde bir ibare görmedim…
Bu sanırım bizim Keşan Hükümet Konağı’na özel bir tarife!.. Hadi biz anlarız, Keşanlıyız, hepimizin bu Konağa yolu düşmüş ve asansörün akıbeti hakkında bilgimiz vardır… Ya Keşan dışından gelen bir vatandaş… O demez mi ‘Keşanlılar asansörle de marka yapmış!’ diye… Anlatmaz mı ‘Keşan’da bir asansör var sadece yaşlı ve engelliye hizmet veriyor!’ diye…
Herkese cila veren, arızalarıyla sık sık gündeme gelen asansörün yanında asılı olan A4 kağıdında yazılı ibareleri tekrar gözden geçirmeniz ve geniş düşünmeniz dileğiyle…
                                                        ***
Not: İnsanların engelli ve yaşlı olduğu gözle görülebilir ancak fiziken genç olan ancak önemli sağlık sorunları bulunan insanlar ne yapacak? İlla bir rahatsızlığı bulunduğunu açıklamak zorunda mı kalacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder